Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:07:01 GMT

خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۶۷۸

خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد

به گزارش ایرنا این خانواده سه نفره بدلیل نداشتن توان مالی قادر به رهن یا کرایه مکانی برای اسکان نبودند و مجبور شدند اثاثیه خود را به یکی از بوستان های اطراف پل قدیم منتقل و در این منطقه ساکن شوند.

مادر این خانواده درخصوص دلایل اسکان در پارک و مشکلاتشان به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم در یکی از باغ های مرکبات دزفول به نگهبانی و سرایداری مشغول بود و ما نیز از فضای ساختمان باغ برای زندگی استفاده می کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: پس از فروش باغ، مالک جدید از ما خواست باغ را ترک کنیم که با این کار، همسرم بیکار شد و به دلیل اینکه خانواده های من و همسرم توان مالی لازم را ندارند مجبور شدیم در این بوستان ساکن شویم.

وی خواستار حمایت خیران و نهادهای حمایتی برای رهن یک واحد مسکونی شد و اظهار داشت: دختر ۱۰ ساله ام بیمار است و اکنون در بیمارستان به سر می برد.

این زن افزود: یکبار که برای ملاقات دخترم به بیمارستان مراجعه کردم، بخشی از اموال ما از جمله ظروف و اجاق گازمان به سرقت رفت.

وی گفت: در روزهای اخیر به بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری مراجعه کرده ایم  ولی این نهادها به دلیل اینکه ما زیرپوشش آنها نیستیم نتوانستند کاری برایمان بکنند، شهرداری دزفول نیز خواستار جمع آوری اثاثیه ما از پارک شده است.

رئیس کمیته امداد دزفول درخصوص خدمات حمایتی این نهاد به خانواده بی پناه اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت این خانواده چندین بار به بوستان موردنظر مراجعه کردیم و از سرپرست خانواده خواستیم برای حل مشکل به کمیته امداد مراجعه کند ولی تاکنون مراجعه نکرده است.

مسعود رحیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهاد مکانی برای اسکان این خانواده ندارد ضمن اینکه باید وضعیت این خانواده مشخص و معلوم شود زیرنظر چه نهاد خدمات رسانی هستند با این وجود تلاش می شود درصورت درخواست متقاضی نسبت به واگذاری تسهیلات بانکی برای رفع مشکل این خانواده اقدام شود.

رییس بهزیستی دزفول نیز گفت: نشستی با خانواده موردنظر برگزار و مقرر شد وسایل این خانواده به منزل یکی از اقوامشان منتقل شود همچنین به یک باغدار سپرده شده که نسبت به اشتغال سرپرست این خانواده همکاری لازم را داشته باشد.

فریدون عبدی افزود: درصورتی که این خانواده توانایی نگهداری از فرزند خود را نداشته باشند، نگهداری از وی به بهزیستی سپرده خواهد شد.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دستگیری از نیازمندان کمیته امداد امام خمینی ره دزفول سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

این روز‌ها تهیه مسکن به عنوان سرمایه و گنجینه‌ای برای اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد جامعه برای تهیه آن به دنبال راه حلی هستند تا در سقف ایمن خانه خود زندگی خوبی را سپری کنند. دولت به منظور سهولت تهیه مسکن برای جامعه به ویژه اقشار کم درآمد طرح مسکن ملی را بنا کرد تا بتواند شادی و نشاط را به خانواده ها ارمغان بخشد. اما در برخی از مواقع عواملی از جمله تاخیر در تحویل مسکن لذت داشتن این سرمایه ارزشمند را از خانواده‌ها دور می‌کند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از بلاتکلیفی حدود 400 متقاضی مسکن ملی در شهرستان نورآباد استان لرستان خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام مشکل ما ۴۰۰ نفر از خانواده‌های شهرستان نورآباد در مرکز شهرستان دلفان استان لرستان را لطفا پیگیری کنید خیلی از ما پنج سال است که در مسکن ملی ثبت نام کردیم و هر وقت که مراجعه کردیم با عدم پاسخگویی مواجه شدیم. با وجود اینکه آورده را به حساب واریز کردیم ولی متاسفانه بعد از این چند سال عملآ کاری برای ما انجام ندادند. الان دو تا قسط را سر وقت پرداخت کردیم از این جهت خواستیم لطف کنید پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول