Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@15:43:09 GMT

آخرین‌مهلت ثبت‎نام رشته‌های‌بدون‌کنکور

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۷۳۲

مشاور عالی سازمان سنجش از ثبت نام بیش از ۲۲۳ هزار نفر در رشته‌های تحصیلی بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش ۵۹۶ هزار نفر است. ناطقان: حسین توکلی با اشاره به پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و تا امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۸ تعداد ۲۲۳ هزار و ۳۴۴ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

وی گفت: تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می توانند به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) حداکثر تا ۲۸ شهریورماه ۹۸ مراجعه کنند.

توکلی تاکید کرد: تاریخ ۲۸ شهریورماه ۹۸ قابل تمدید نیست و داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است.

تکالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته‌ها و دانشگاه‌ها اعلام شده است. منبع: مهر برچسب ها: آخرین مهلت ، ثبت نام ، رشته های بدون کنکور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آخرین مهلت ثبت نام رشته های بدون کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دادگاه عالی این رژیم خواست مهلت داده شده به کابینه‌اش برای تدوین طرح جدید سربازگیری را تمدید کند.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دادگاه عالی این رژیم خواست مهلت داده شده به کابینه‌اش برای تدوین طرح جدید جذب سرباز را که ۳۱ مارس جاری به پایان می‌رسد، تمدید کند تا کابینه‌اش بتواند خشم حاکم در اراضی اشغالی از معافیت‌های داده شده به یهودیان حریدی را کاهش دهد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این مساله چند دهه‌ای است که به موضوعی حساس در ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده که از زمان آغاز حملات به نوار غزه بیشتر نیروهایش را سربازان جوان و غیرنظامیانی تشکیل می‌دهند به عنوان نیروهای ذخیره به استخدام آن درآمدند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هنوز به این درخواست نتانیاهو پاسخ نداده اما به صورت جداگانه حکم به تعلیق حمایت کابینه از یهودیان حریدی از ابتدای ماه آوریل داد.

دو حزب افراطی در ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو یعنی حزب‌های «یهدوت هتوراه» و «شاس» در واکنش به این تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، آن را محکوم کرده و تعهد دادند که برای «حق رای‌دهندگان خود برای ماندن در موسسه‌های آموزشی» مبارزه خواهند کرد.

«گالی بهاراو میارا» دادستان رژیم صهیونیستی نیز در راستای تشدید فشارها با ارسال یادداشتی به دادگاه تاکید کرد که هیچ مبنای قانونی برای تعویق بیشتر در الزام یهودیان حریدی به خدمت در ارتش وجود ندارد.

حریدی‌ها همواره از معافیت از خدمت سربازی برخوردار بودند، اما دادگاه عالی این رژیم در سال ۲۰۱۸ این معافیت را در راستای برقراری مساوات لغو کرد .

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و برخی از اعضای کابینه نتانیاهو که مدیریت جنگ علیه غزه را بر عهده دارند، از جمله مسوولان اسرائیلی که موافق بازنگری در این معافیت هستند، اما احزاب تندروی یهودی در ائتلاف حاکم که نتانیاهو همواره تلاش می‌کند حمایت آنها را برای خود حفظ کند، می‌خواهند این معافیت‌ها برجا بمانند.

نتانیاهو در نامه خود به دادگاه با اشاره به اینکه «جنگ علیه حماس تمام تمرکز کابینه را به خود جلب کرده و اکنون این جنگ در مرحله تعیین کننده‌ای قرار دارد» تاکید کرد که پیشرفت چشمگیری در پیشنویس این طرح حاصل شده اما او خواستار تمدید یک ماهه مهلت آن است تا توافقنامه‌ها را تنظیم کند.

حریدی‌ها ۱۳ درصد از ۱۰ میلیون سکنه اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود این گروه که بالاترین میزان زاد و ولد را  دارند، ال سال ۲۰۳۵ نزدیک به ۱۹ درصد از کل جمعیت ساکن اراضی اشغالی را به خود اختصاص دهند.

در همین رابطه «ایال نافیه» نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی که با وب‌سایت عبری زبان «واللاه» داشت، تاکید کرد: «اگر حریدی‌ها به ارتش و اقتصاد ملحق نشوند، جامعه اسرائیل ۲۰ سال دیگر فرومی‌پاشد.»

نافیه در ادامه گفت که ارتش رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در جنگی سخت در غزه بوده و همزمان با حزب‌الله لبنان و نیز گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری درگیر است، به صورت فوری و اضطراری به ۱۰ هزار سرباز نیاز دارد . تامین این تعداد سرباز تنها از اصولگرایان افراطی (یهودیان ارتدوکس) انجام می‌شود ما به کمک آنها نیاز داریم زیرا سربازان فعلی باید به شغل‌هایشان برگردند.

این نظامی اسرائیلی در ادامه گفت: اگر حریدی‌ها به اقتصاد و ارتش ملحق نشوند، ظرف ۲۰ سال اسمی از اسرائیل وجود نخواهد داشت، مشکلات اقتصادی وجود دارد و یهودیان ارتدوکس باید ملحق شوند در غیر این صورت جامعه اسرائیلی فرومی‌پاشد.

او همچنین اذعان کرد: شرایط جنگی که اسرائیل علیه غزه آغاز کرده، علیه‌اش چرخیده و ما از اتفاق نظر به هیچ‌ رسیدیم و این به دلیل سوء مدیریت است.

پیش از این «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سفاردیم (یهودیان شرقی) گفته بود که «اگر یهودیان افراطی مجبور به خدمت سربازی شوند، همه آنها به خارج از اسرائیل سفر خواهند کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • آغاز نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان