Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضوان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : سازمان بهزیستی دارای یکسری وظایف است که همواره در حال اجرا می باشد اما اقدامات شاخصی در سال ۹۸ صورت گرفته که انرا میتوان در سه بخش مسکن ،ازدواج و اشتغال خلاصه نمود.

او گفت : در بخش مسکن می‌توان به مسکن مددجویان زلزله زده اشاره کرد، همانطور که مستحضر هستید در زلزله آبان ماه سال ۹۶ تعداد ۲۵۹۰ واحد از مسکن مددجویان تخریب گردید که در این بخش دولت به زلزله زدگان وام های کم بهره و کمکهای بلا عوض پرداخت می نمود ، کمیته امداد امام خمینی (ره )و بهزیستی نیز تعهد نمودند به هر مددجوی زلزله زده مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلا عوض پرداخت نمایند لذا کمیته امداد به تعهد خود عمل نمود لیکن بهزیستی نتوانسته بود به تعهد خود عمل کند و از این تعهد که مبلغ بیست و پنج میلیارد و نهصد میلیون تومان بود تنها ،هشت میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان محقق شد که به لطف پروردگار و با پیگیری های بسیار موفق شدیم الباقی این تعهد را از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اخذ نموده و پرداخت کنیم و پایان تیر ماه جشن واگذاری دو هزارمین مسکن روستایی را برگزار نمودیم و انشاالله اخر شهریور ماه نیز جشن واگذاری مسکن شهری را برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان مدنی افزود:در سیل سال ۹۸ در سطح استان کرمانشاه تعداد ۱۱۰ مورد از مسکن مددجویان تخریب شد که با تفاهم نامه ای که میان بهزیستی با بسیج سازندگی منعقد گردید تعداد۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان سیل زده استان کرمانشاه احداث خواهد شد که اولین واحد آن در شهرستان ماهیدشت کلنگ زنی شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد و به مددجویان تحویل گردد.

این مسئول گفت: امسال موفق شدیم در ماه مبارک رمضان با برگزاری مراسم گلریزان و با مشارکت و همراهی خوب خیران مبلغ یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان جمع آوری نموده و آنرا در بخش آورده مددجویان جهت دریافت مسکن مهر هزینه نماییم .

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در بخش اهداجهیزیه ،بهزیستی به مددجویان یا فرزندان انها که قصد ازدواج دارندمبلغ یک میلیون تومان به عنوان جهیزیه پرداخت می نماید اما در سال جاری برای اولین بار در سطح کشور و استان توانستیم با سپاه و قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در این زمینه تفاهم نامه ای امضاء کنیم و به لطف خداوند و مقام معظم رهبری و همچنین مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نجف اشرف جهیزیه کاملی توسط بهزیستی و قرارگاه بصورت ۵۰درصدمعاونت مشارکتهای بهزیستی کشور و۵۰درصدقرارگاه محرومیت زدایی سپاه در اختیار ۱۶۰ مددجوی تحت پوشش به ارزش هر فقره ۱۱۰میلیون ریال قرار بگیردو هم اکنون نیز ۱۰۰۰ زوج تحت حمایت، در نوبت دریافت تسهیلات جهیزیه می باشند که با قول هایی از سوی استاندار کرمانشاه قرار است بامشارکت سازمان بهزیستی به تعداد ۸۰۰ زوج دیگر نیز جهیزیه تعلق بگیرد. 

او ایجاداشتغال برای مددجویان را بسیار حائز اهمیت برشمرد وگفت: به اعتقاد بنده اگر ما بتوانیم برای هر مددجو که توانمند است ایجاد اشتغال نماییم که خود بر طرف کننده نیازهای مالی اش باشد بخش عمده‌ای از مشکلاتش رفع خواهد شد لذا ما خیلی شدید به فاز اشتغال ورود پیدا کرده ایم در سال جاری تعهد بهزیستی ایجاد ۱۵۹۰ مورد اشتغال میباشد اما ما هدف خود را ایجاد ۳۰۰۰ اشتغال قرارداده ایم و در این بخش تا کنون نزدیک به ۶۰۰ شغل ایجاد شده است و در تلاش هستیم تا مابقی تعهد خود را به پایان برسانیم مانند افزایش سقف وام های پرداختی از ۲۰۰میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال انعقاد قرارداد های همکاری جهت به کارگیری مددجویان با شرکت ها وکارخانجات با مشوق های همچون پرداخت حق بیمه مددجو تا پنج سال یا پرداخت وام تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای بکارگیری هر مددجو معرفی مددجویان متقاضی دریافت مهارت به سازمان فنی و حرفه ای به صورت رایگان و کمک و حمایت مالی از آنان پس از طی این دوره جهت ایجاد اشتغال.

او افزود: اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های اختصاصی و عمومی در جشنواره شهید رجایی در گروه حمایتی و سلامت و بهداشت از بین ۵۷ دستگاه اجرایی شد .

 

 

انتهای پیام/د

به کارگیری مددجویان درواحدهای صنفی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنرهای تجسمی اردبیل اظهار کرد: مهمترین شاخص آثار هنری توانخواهان بهزیستی شاخص امید است در حالی که در حوزه‌های دیگر کمتر شاهد این شاخص هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه و اراده محکم توانخواهان شایسته تقدیر است، افزود: محدودیت‌ها مانع ترقی و تعالی توانخواهان نشده بلکه امروز شاهد هستیم که این جامعه هدف به عرصه‌های بین المللی و ملی دست پیدا کرده‌اند و وظیفه مسؤولان در قبال توانخواهان و مددجویان بهزیستی، فراهم ساختن مسیر رشد و تعالی آنها است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش چشمگیر اداره کل بهزیستی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ادامه داد: هزینه شدن یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته نشانگر عزم دولت در خدمت به جامعه تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل است.

عاملی با بیان اینکه گزارش‌ها در حوزه مسکن مددجویی بسیار امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: رتبه سه کشور را در بحث پیشبرد نهضت ملی مسکن مددجویان داریم و در تلاش هستیم تا با هموار کردن مسیر رشد و تعالی توانخواهان و مددجویان یاریگر آنان در مسیرهای موفق۵یت باشیم.

کد خبر 6081205

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • ۱۰ درصد از مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های جدید تبدیل شده اند