Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محبوب با اشاره به این که حدود ۳۰ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه می‌انجامد، از حصول سازش پایدار در پرونده‌های قضایی با محوریت موضوع اختلافات خانوادگی خبر داد. تاریخ انتشار: 09:54 - 25 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۸۰۶

سید ابراهیم محجوب معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به این که حدود ۳۰ درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شورا‌های حل اختلاف استان به مصالحه می‌انجامد، از حصول سازش پایدار در پرونده‌های قضایی با محوریت موضوع اختلافات خانوادگی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تعریف سازش‌های پایدار در پرونده‌های قضایی گفت: وقتی طرفین در نتیجه مذاکرات اعضاء شورا‌های حل اختلاف به سازش دست می‌یابند بر اثر تمهیداتی که قبل از حصول سازش در شورا‌ها فراهم گردیده توافقات حاصله دارای ماهیتی است که اساسا می‌توان گفت کمتر اتفاق می‌افتد پس از سازش، دوباره اختلافی که این توافق را با مشکل مواجه نماید شکل گیرد و به همین اعتبار بعد از توافق و سازش پایدار دیگر مراجعه مجددی صورت نخواهد گرفت.

این مقام قضایی با بیان اینکه ۲۵ درصد دعاوی خانوادگی مطروحه در شورا‌های حل اختلاف استان به حصول سازش پایدار منجر می‌شود گفت:در واقع از هر ۱۰۰ نفر زن و شوهری که درای اختلاف هستند ۲۵ نفر آنان در شورا‌های حل اختلاف پس از حصول توافق ۱۰۰ درصدی، دیگر اختلافی که پای آنان را به دادگاه‌های خانواده بکشاند بین آنان حادث نمی‌شود و این یک توفیق ارزشمند به شمار می‌آید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خراسان شمالی درباره مصالحه صورت گرفته بین زوجین به موضوع اقدامات اولیه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در ارائه آموزش‌ها و ارشادات لازم برای کسب مهارت‌های زندگی و آماده سازی زوجین برای حصول توافق و رفع اختلافات اشاره و خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها اصولا بستری را مهیا می‌کند تا تلاش‌های شورا‌های حل اختلاف برای سازش به نتیجه بیانجامد و در واقع در اثر این طیف اقدامات راهبردی و تکمیلی است که سازش‌های پایدار شکل می‌گیرد.

محجوب همچنین با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه از تشکیل و تقویت هیات‌های میانجی گری در امتداد تلاش‌های شورا‌های حل اختلاف برای رفع مخاصمات خبر داد.

وی ضمن تشریح کارکرد‌ها و نقش هیأت‌های میانجی گری در حصول سازش، ایجاد و احیاء این هیأت‌ها را یک ضرورت مهم برشمرد و تصریح کرد: به جای اینکه افراد دارای اختلاف به سمت این نهاد‌ها بروند و بین طرفین را اصلاح کنند در واقع این هیات‌ها هستند که با هدف تحقق سازش پا در میدان می‌گذارند.

محجوب ادامه داد: این هیات‌ها سعی می‌کنند تا بتوانند با رفع اختلافات بین اقشار و اصناف و تشکیلات و سازمان‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی و ... امر سازش را بعنوان یک اصل اساسی در رفع مشکلات نهادینه کنند.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف تعهدات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مسئول به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تا پایان شهریور

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان خراسان شمالی صلح و سازش شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول