Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته و مذاکرات انجام‌شده درزمینهٔ برجام گفت: اروپایی‌ها پذیرفته‌اند ۱۵میلیارد دلار را در سه قسط ۵میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز کنند.

به گزارش جنوب نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری استان که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به مذاکرات مطرح با اروپایی‌ها اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکیددارند که "دل به اروپایی‌ها نبندید و امور را موکول به مذاکره نکنید اما مذاکره را ادامه دهید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته و مذاکرات انجام‌شده در این زمینه گفت: اروپایی‌ها پذیرفته‌اند 15میلیارد دلار را در سه قسط 5میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز کنند، به این معنی که در صورت پیش‌فروش نفت آن‌ها این مبلغ را بردارند، بنا بوده که تمام موانع اقتصادی ما عادی‌سازی شود، اگر ما قبول کنیم حقمان را در این حد تثبیت کرده‌ایم.

وی افزود: یک سال جمهوری اسلامی تحمل کرد و با اروپایی‌ها مذاکره کرد بعد از یک سال نتیجه کاهش تعهدات ما این بود که اروپایی‌ها سر عقل بیایند، اروپایی‌ها در بهترین وضعیت حدود 20 میلیارد دلار با ما مبادله اقتصادی دارند اما چندین برابر با آمریکا مبادلات اقتصادی دارند درنتیجه برایشان سودآورتر است که با آمریکایی‌ها ارتباط داشته باشند.

ذوالنور با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها سعی در حفظ یک برجام بی‌هزینه هستند، عنوان کرد: با زدن پهپاد آمریکایی توسط ایرانی‌ها، چند موضوع را بررسی کردند؛ این‌که جواب جمهوری اسلامی را بدهند و چند نقطه را بزنند، گزینه دیگر این بود که آیا جمهوری اسلامی ایران پاسخ آمریکا را خواهد داد یا نه، همچنین میزان تلفات را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این‌که ترامپ توئیت زد و ده دقیقه قبل از عملیات دستور توقف عملیات را داد در حقیقت به‌خاطر پیش‌بینی‌ای بود که از رفتار ما می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر موضع اماراتی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت: با مقاومت فعال ایران اسلامی اتفاقات خوبی خواهد افتاد، شرایط کشور رو به بهبودی بوده و آینده بهتری نسبت به حال خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

معاون اقتصادی اداره امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

۷۶۳ هزار نفر در استان سهام عدالت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!