Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:06:27 GMT

باید تلاش کنیم کشاورزی گلستان سودآور باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۲۴۹

باید تلاش کنیم کشاورزی گلستان سودآور باشد

با توجه به حجم محصولات کشاورزی با کیفیتی که در گلستان تولید می شود، باید با ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با محصولات کشاورزی و همچنین افزایش بهره وری در سطح زمین های زراعی تلاش کنیم تولید محصولات برای کشاورزان سودآور باشد. هادی حق شناس استاندار گلستان امکانات و ظرفیت ها

کشورهای همسایه می توانند مشتری محصولات گلستان باشند به شرط آنکه تولیدات متناسب با تقاضا در استان صورت گیرد و فعالیت های بازرگانی نیز در استان تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلستان به لحاظ امکانات و ظرفیت ها جزء 10 استان برتر کشور است که باید این قابلیت های بالقوه به فعلیت درآیند.

درآمد زایی تنها از طریق کارخانه های فولاد و سیمان صورت نمی گیرد بلکه با توجه به اینکه گردشگری سومین صنعت درآمدزای دنیاست وگلستان نیز از قابلیت های بالای گردشگری برخوردار است، می توان از این ظرفیت در مسیر درآمزایی وتوسعه استان استفاده کرد.

در بین 31 استان تنها 4 استان از مزیت مرزهای دریایی، هوایی و زمینی برخوردارند و گلستان یکی از این استان هاست که البته استفاده چندانی از این مزیت نبرده است.

تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و عملیات زهکشی 30 هزار هکتار دیگر نیز از دو ماه گذشته آغاز شده که تلاش داریم در دو سال آینده از آن بهره برداری کنیم. باید تلاش کنیم در 110 هزار هکتار اراضی شیب دار استان درختان مثمر را بکاریم تا مانع افزایش خسارت ها در سیل های احتمالی آتی باشیم.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی