Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:30:30 GMT

هادی چوپان، شگفتی بزرگ مسترالمپیای ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۲۵۴

هادی چوپان، شگفتی بزرگ مسترالمپیای ۲۰۱۹

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسابقات مسترالمپیای ۲۰۱۹ با شگفتی سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان سومی به همراه دریافت جایزه «قهرمان مردم» در لاس وگاس به پایان رسید.

هادی چوپان که برای نخسین بار حضور معتبرترین رویداد بدنسازی حرفه‌ای جهان را تجربه می‌کرد، در بخش پرورش اندام و در رقابت با بهترین بدنسازان حال حاضر جهان روی سکوی سوم قرار گرفت و تبدیل به اولین بدنساز ایرانی شد که در این مسابقات به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شگفتی در حالی رقم خورد که تا دو هفته پیش مشخص نبود که هادی چوپان بتواند ویزای آمریکا را دریافت کند.

بدنساز سختکوش ایرانی با نمایشی کم نقص، تبدیل به مهم‌ترین اتفاق این دوره مسترالمپیا شد.

هادی چوپان که به «گرگ ایرانی» مشهور شده است، پارسال هم جواز حضور در مسابقات مسترالمپیا را به دست آورده بود، اما به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های دریافت ویزا، نتوانست به آمریکا سفر کند.

او که مدتی زیرنظر هنی رامبد، مربی ایرانی الاصل بدنسازی تمرین می‌کند ابتدا قصد داشت در بخش بدنسازان کمتر از ۲۱۲ پوند (۹۶ کیلو) روی استیج برود که نسبت به رقابت‌های دسته آزاد (اوپن) اعتبار و اهمیت کمتری دارد، اما در یک تصمیم شجاعانه از عنوان قهرمانی در دسته ۲۱۲ پوند گذشت و با این که از حریفانش حدود ۱۰ کیلو سبک‌تر بود به رقابت با بدنسازان دسته آزاد رفت.

بسیاری از بزرگان بدنسازی جهان در نخستین تجربه المپیایی خود مقام‌های ناامیدکننده‌ای کسب کرده اند و طبق یک سنت قدیمی، مسترالمپیا به تازه وارد‌ها روی خوش نشان نمی‌دهد، اما این بدنساز سختکوش اهل استان فارس آنقدر خوب و بی نقص بود که داوران چاره‌ای جز قرار دادنش در جمع نفرات برتر نداشتند.

علاوه بر مقام سومی ارزشمند گرگ ایرانی در لاس وگاس، هادی جایزه «قهرمان مردم» را نیز به خودش اختصاص داد. این جایزه که از پارسال ابداع شده است، تماشاگران، محبوب‌ترین و بهترین بدنساز حاضر در مسترالمپیا را انتخاب می‌کنند.

هادی رقابت نزدیک و نفسگیری با براندون کری و ویلیام بوناک داشت و در پایان بالاتر از ستارگان سرشناسی مثل رولی وینکلار و دکستر جکسون، در جایگاه سوم ایستاد.

در مسابقات مسترالمپیای امسال، شان رودن قهرمان دوره گذشته به دلیل درگیر بودن با یک پرونده قضایی اجازه شرکت کردن پیدا نکرد و فیل هیث، قهرمان هفت دوره این رقابت‌ها هم به دلیل مصدومیت غایب بود.

ممدوح الصبیا بدنساز مصری ساکن کویت که به «بیگ رامی» مشهور است هم در این دوره نتوانست جواز حضور در مسترالمپیا را به دست بیاورد.
انتهای پیام/م 

هادی چوپان، قهرمان مستر المپیا ۲۰۱۹

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان بدنسازی و پرورش اندام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم شهید رستمی قهرمان مسابقات فوتسال ماه رمضان اسلامشهر آق گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در راستای توسعه ورزش در روستا‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان یک دوره مسابقات فوتسال در سالن شهدای اسلامشهر آق‌گل برگزار شد.

هشت تیم از اسلامشهر آق گل و روستا‌های اطراف در این دوره از مسابقات در رده ها‌ی سنی پایه شرکت کردند و برای کسب مقام و رتبه برتر آن با هم به رقابت پرداختند.

در نهایت تیم شهید رستمی با غلبه بر حریفان خود پیروز میدان شد و به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

در پایان با اهداء حکم قهرمانی و هدایا از نفرات و تیم‌های برتر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • دشت طلایی محمد هادی ساروی؛ ملی‌پوش فرنگی قهرمان آسیا شد
  • (عکس) هانی رامبد به هادی چوپان انگیزه داد
  • (عکس) آرزوی قهرمانی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ از طرف هانی رامبد
  • تیم شهید رستمی قهرمان مسابقات فوتسال ماه رمضان اسلامشهر آق گل
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی
  • گل زیبای لیونل مسی با پیراهن بارسلونا به منچستریونایتد (2019/4/16) / فیلم
  • (ویدیو) تمرینات پای وحشتناک هادی چوپان
  • تصاویر تمرینات سخت هادی چوپان + فیلم | گرگ پارسی برای مستر المپیا خیز برداشت
  • تصاوی تمرینات سخت هادی چوپان + فیلم | گرگ پارسی برای مستر المپیا خیز برداشت