Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف شعار‌هایی که از سوی مدیران دولتی سینما داده می‌شود، وضعیت تولید مستقل در سینمای ایران چندان بسامان نیست و بسیاری از تهیه‌کنندگان مستقل و باتجربه مدت‌هاست کار تازه‌ای تولید نکرده‌اند و به جایش تهیه‌کنندگانی با حداقل تجربه وارد کار شده‌اند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینمای ایران در چرایی ایجاد رکود در فعالیت تهیه‌کنندگان مستقل به «جوان» گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مانع پیش روی تهیه‌کنندگان مستقل هزینه‌هایی است که تولید مستقل با آن روبه‌رو است که متأسفانه با گذشته بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک‌بین ادامه داد: افزایش هزینه‌های سالانه اگر به صورت معقول باشد مشکلی نیست ولی اینکه هزینه‌های تولید در مدت‌زمانی کوتاه به سرعت چند برابر شود واقعاً عجیب است و در نتیجه تولید فیلم برای بخش خصوصی بسیار مشکل‌آفرین شده است.

تهیه‌کننده «آتش بس» و «واکنش پنجم» خاطرنشان ساخت: خود من با سابقه سه دهه‌ای تولید فیلم‌های مختلف دیگر نمی‌توانم به این راحتی‌ها مانند گذشته فیلم تهیه کنم زیرا هزینه‌های تولید بسیار بالا رفته و با آمدن یکسری پول‌های مشکوک در سینما و پرداخت‌های زیادی که برای دستمزد‌ها انجام می‌گیرد دیگر نمی‌توانم با ارقام معقول بازیگر جذب کنم.

این تهیه‌کننده خاطرشان ساخت: اوضاع آن قدر به هم ریخته که بازیگری که تا دو سال قبل می‌توانستیم یک قرارداد همکاری 100 میلیونی با او ببندیم، اکنون باید بالای یک میلیارد بگیرد تا قرارداد ببندد. یک فیلم لااقل باید 3 میلیارد بفروشد که فقط دستمزد همین یک بازیگر را پوشش دهد! آخر با این اوضاع خراب فروش فیلم‌ها چگونه امکان دارد فیلم‌هایی که ده‌ها میلیارد هزینه تولیدشان شده بتوانند سرمایه خود را برگردانند؟

تهیه‌کننده «سوپراستار» و «بمانی» با تأکید بر دشواری حفظ استقلال با ورود سرمایه‌های مشکوک تأکید کرد: در این شرایط کار کردن واقعاً برای بخش خصوصی مشکل شده به خصوص که صاحبان سرمایه‌های مشکوک بهترین موعد اکران را هم در اختیار می‌گیرند و سر بخش خصوصی در اکران هم کلاه می‌رود و حتی اگر به تولید برسیم به خاطر مشکلاتی که در اکران داریم نمی‌توانیم روی برگشت سرمایه هم حساب باز کنیم. این تهیه‌کننده با مخاطب قرار دادن مدیران دولتی سینما گفت: وظیفه دولت آماده‌سازی بستر فعالیت برای همگان است. طوری نباشد که هر کس از هر صنف غیرمرتبط به راحتی وارد سینما شود و فقط به این دلیل که سرمایه کلان دارد بر صدر نشیند و قدر بیند. ورود افراد غیرحرفه‌ای با پول‌های مشکوک و بی‌حساب و کتاب می‌تواند در آینده نزدیک ضربات مهلکی بر پیکره سینما وارد کند.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: برایش دعا کنید

ترانه علیدوستی بازیگر شناخته‌شده سینما از چند روز قبل به دلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است.   در همین رابطه نادره حکیم الهی،مادر ترانه علیدوستی از بیمار شدن ترانه به یک بیماری سخت خبر داد و از علاقمندان وی خواست برایش دعا کنند.   به گزارش فراز؛ مادر ترانه علیدوستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری سختی» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است.

نادره حکیم الهی، مجسمه‌ساز، در این رابطه گفت: «حال دخترم خوب نبود، اما حالا خوب است. برایش دعا کنید و انرژی مثبت بفرستید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست.»       کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی بعد از مرگ برادرش در چهارشنبه سوری نوشت: به خاطر ما خواهرها ... شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: برایش دعا کنید
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • ۳ خانم بازیگر که مرزهای جذابیت و خوش استایلی را به جا کردند
  • تئاتر رونق ویژه‌ای پیدا کرده است