Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@16:30:00 GMT

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۴۵۳

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته، 24 شهریور در هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست، گفت: این رویداد تاریخی الهام‌بخش بسیاری از حوادث مهم در اقصی نقاط جهان و ایران بوده است و به همه اثبات کرد که برای پیروزی کثرت لازم نیست و حق پیروز مطلق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عاشورا مفهوم پیروزی خون بر شمشیر را برای بشریت قابل درک کرد که بر این اساس عاشورا و حماسه کربلا تنها اقتضای آن دوران نیست بلکه درس‌ها و برکات این قیام، فرای زمان و مکان خاص خود است و امروز بسیاری از تعالیم آن به بشریت قابل‌تعمیم است.

امینی با بیان اینکه شاهرود مرکز استقرار بزرگ‌ترین یگان‌های نظامی استان است، اظهار کرد: برپایی رژه نیروهای مسلح در سمنان به دلیل امنیتی سیاست درستی نیست و انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به تبعات آن چاره‌اندیشی کنند.

وی گفت: انتقال تجهیزات نظامی مانند لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار از شاهرود به سمنان صرفاً برای برگزاری رژه نیروهای مسلح امری پرهزینه خواهد بود که در این راستا عمده ارتش در شاهرود وجود دارد و مرکز نظامی استان در این شهرستان گنجانده‌ شده و امنیت استان را تأمین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن امینی امام جمعه شاهرود دفاع مقدس فرهنگ عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد شاهرود شد

دیدار با مردم شاهرود در ورزشگاه تختی جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب از برنامه های سفر رئیس‌جمهور به شاهرود است .

 از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررییس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد شاهرود شد
  • برای تامین آب استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند