Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:20:30 GMT

لوگوی گوگل به مناسبت زادروز یک نوازنده تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۴۸۸

لوگوی گوگل به مناسبت زادروز یک نوازنده تغییر کرد

امروز گوگل لوگوی خود را به مناسبت تولد "بی‌بی کینگ" تغییر داد.

به گزارش ایسنا، گوگل با تغییر لوگوی خود یاد و خاطره افرادی را که در تاریخ ماندگار شده‌اند، گرامی می‌دارد و با استفاده از این ابتکار جالب خود سبب می‌شود کاربران با باز کردن صفحه گوگل، لبخند بزنند و این چهره‌های جهانی را بشناسند.

 امروز ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی زادروز ۹۴ سالگی "بی‌بی‌کینگ" است که گوگل به این مناسبت لوگوی خود را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" رایلی بی‌کینگ "( Riley B. King) که معروف به "بی‌بی کینگ" است، نوازنده مشهور گیتار الکتریک در سبک بلوز بود که در سال ۱۹۲۵ میلادی در روستای اتا بنا در می‌سی‌سی‌پی زاده شد.

او بیشتر کودکی‌اش را با مادر و مادربزرگش در یک مزرعهٔ پنبه کار می‌کرد و در آن زمان دریافت که در خواندن استعداد دارد. به همین علت خواندن را در کلیسای روستا آغاز کرد.

مادر و مادر بزرگ کینگ بسیار دین‌دار بودند و او را همیشه برای مراسم دینی به کلیسا می‌بردند، در آنجا بود که او نخستین آموزه‌های موسیقی را از کشیش آنجا فرا گرفت. 

کینگ از سال ۱۹۴۶ میلادی به صورت جدی روی نواختن گیتار کار کرد و پس از آن در شبکه‌های رادیویی فعالیت کرد.

وی در طول دوره فعالیت خود موفق شد ۱۷ بار جایزه معتبر گرمی را از آن خود کند و به یکی از معروف‌ترین  گیتاریست‌های برتر جهان تبدیل شود.

کینگ بیش از ۲۵ سال از بیماری دیابت نوع ۲ رنج برد. به همین دلیل در پیام‌های بازرگانی شرکت‌های مبارزه با دیابت شرکت می‌کرد.

این خواننده و نوازنده آمریکایی یک خلبان هم بود و در سال ۱۹۶۶ میلادی پرواز را آموخت و خودش برای رفتن به کنسرت‌هایش خلبانی می‌کرد. اما در سال ۱۹۹۵ میلادی، زمانی که هفتاد ساله شد، به توصیهٔ بیمه و مدیر برنامه‌هایش پرواز را کنار گذاشت.

کینگ در نهایت در ۱۴ مه ۲۰۱۵ میلادی در ۸۹ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر لوگوی گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ‌زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش‌درآمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمدرضا برزین، صادق شیخ‌زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری از هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

این اجرا توسط صادق شیخ‌زاده (آواز)، محمدرضا برزین (سرپرست و نوازنده سه‌تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه‌تار بم و سه‌تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) روی صحنه می‌رود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای دریافت کارت ورودی می‌توانند نیم ساعت پیش از آغاز مراسم به واحد روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

کد خبر 6086369 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تصمیم جالب آرسنال: خداحافظی با لوگوی همیشگی
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • اینتر با قهرمانی در سری آ به ستاره دوم رسید
  • رسمی؛ اینتر با قهرمانی در سری آ به ستاره دوم رسید
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟