Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، با اشاره به بررسی مجدد طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس گفت: در مقطعی ۱۷۵ نفر از نمایندگان «طرح شفافیت آرا نمایندگان» را امضا کردند، اما تنها ۶۹ نفر به دو فوریت آن رأی مثبت دادند!
وی افزود: اینکه در مقطعی عده‌ای این طرح را امضا کردند و اما متاسفانه رای ندادند گویای این است که آقایان به صورت عادی هم با طرح شفافیت موافقت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: در حال حاضر دو فوریت این طرح در مجلس رد شده است و با این حال بعید است این طرح در حالت عادی مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد و حتی به این مجلس برسد.
وی تاکید کرد: بر فرض هم که این طرح مجددا در مجلس بررسی شود ما با روحیاتی که از برخی نمایندگان سراغ داریم بعید است این طرح در مجلس تصویب شود چرا که عده‌ای از نمایندگان به صورت جاه طلبانه اعلام کرده‌اند که نباید آرای‌شان در مجلس منتشر شود که ما هم در قبال این رویکرد نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نوشتیم و خواستار این شدیم تا آراء ما منتشر شود اما با این حال تعداد نفرات‌مان اندک بود.
سلیمی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که این طرح حتما باید در مجلس بررسی شود و اشکالی ندارد که مردم از آراء نمایندگانشان که به نوعی آن‌ها را وکیل خود کرده‌اند با خبر شوند چرا که نباید هیچ چیز در کشور محرمانه بماند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان داشت: مردم در حال حاضر به خوبی نمی‌دانند که نمایندگان‌شان در مجلس چه کار می‌کنند. به نظر بنده اگر مسائل شفاف شود بسیاری از مشکلات مجلس حل خواهد شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه این دولت، دولت محرمانه است و مجلس هم همپای آن دارد محرمانه می‌شود که این مسئله بسیار آسیب رسان است بالاخره مجلس خانه ملت است و اگر خانه ملت است چرا نباید ملت بداند که در دل آن چه می‌گذرد؟ چرا باید پرده را به روی مردم کشید تا ملت داخل خانه خود را نبیند، بنابراین باید پرده‌ها را کنار زد تا ملت بداند درون خانه‌اش چه می‌گذرد.
وی با بیان اینکه نمایندگان وکیل مردم هستند، اظهارداشت: وکیل نباید بدون اذن موکل کاری انجام دهد برخی آقایان اگر نمی‌خواهند آرای‌شان شفاف شود باید بروند و استعفا دهند و دوباره بیایند از مردم رأی بگیرند و بگویند به شرطی نماینده می‌شویم که رأی ما مخفی بماند.
این نماینده مجلس بیان داشت: به طور صد درصد موضوع طرح شفافیت آراء نمایندگان را در مجلس پیگیری می‌کنیم و می‌کوشیم این طرح تا پایان این مجلس مورد بررسی قرار گیرد البته اگر مخالفین این طرح که اکثریت آن‌ها در لیست امید هستند پای کار بیایند و دست از امیدی که به مردم دادند نکشند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شفافیت آرا مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...

دبیرکل کانون های انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار شورای عالی کار گفت: اگر مزد واقعی به کارگر داده و سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود هم معیشت کارگران تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارسال لایحه ارسال مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس توسط وزارت کار اظهار کرد: ما با اصلاح این مواد موافقیم به این شکل که به عنوان نمایندگان رسمی کارگران حضور پیدا کنیم، ضمن آنکه بخشی از نمایندگان دولت را می‌توان به نمایندگان مجلس اختصاص داد تا از مجلس هم نماینده در شورای عالی کار حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: حتی از سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند در شورای عالی کار حضور پیدا کند. درحال حاضر جامعه بزرگی از کارگران صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف و دارای اتحادیه های صنفی هستند ولی آنها در شورای عالی کار نماینده ای ندارند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه ساختار شورای عالی کار دارای ایراد است، گفت: می‌توانیم ترکیب شورای عالی کار را با کاهش تعدادی از نمایندگان شرکای اجتماعی و افزایش تعدادی نماینده از بیرون اصلاح کنیم.در نهایت هرگونه اصلاح مواد قانون کار باید با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی باشد.
ابوی درباره تصویب دستمزد توسط مجلس نیز گفت: معتقدم اینکه به طور کلی فرایند تعیین مزد را به مجلس ببریم و در مجلس تصویب شود درست نیست و خلاف قانون کار است.اما در مقابل هر چقدر دستمزد افزایش یابد منابع تامین اجتماعی و بحث بیمه پردازی نیز تقویت می‌شود. اگر مزد واقعی به کارگر داده شود و از آن طرف سهم واقعی تامین اجتماعی پرداخت شود، هم معیشت خانوارهای کارگری تامین می شود هم سازمان به ناترازی نمی خورد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • شعاری که از مسیر مشارکت مردم و جهش تولید می‌گذرد
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟