Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:03:40 GMT

وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۵۵۷

وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و بیشینه آن به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی افزود: بر این اساس سرعت وزش باد در سطح استان به ویژه در مناطق جنوبی بیشتر خواهد بود و انتظار می رود روز سه‌شنبه نیز وزش بادهای به نسبت شدید در ساعاتی تداوم داشته باشد و در برخی مناطق بیشینه سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی اضافه کرد: طبق پیش بینی‌های قبلی دمای هوای این استان از روز گذشته روند افزایشی یافته است که این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد و از ۱۰ روز آینده دمای هوا به تدریج خنکتر خواهد شد.

وی یادآورشد: دمای هوای شهر زنجان طی امروز و فردا به ۳۵ درجه بالای صفر خواهد رسید و آب بر طارم نیز دمای ۳۹ درجه را تجربه خواهد کرد.

به گفته این کارشناس طی ۲۴ ساعت گذشته ابهر با ۱۰ درجه و ماهنشان با ۳۲ درجه خنکترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۷ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه گرمتر شده است.

وی یادآوری کرد: دمای کمینه و بیشینه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۴ و  ۳۱ درجه بالای صفر بوده است.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت باران‌سنج خودکار، ۲۳ ایستگاه باران‌سنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما وزش باد زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وضعیت پایداری هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این افزایش تدریجی دمای هوا در این منطقه معمول است و در این ایام که طبیعت بویژه گیاهان و درختان در فصل گلدهی و شکوفه‌دهی هستند، وجود جوی پایدار می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار این منطقه حاکم شده و آسمان صاف و تا حدودی ابری همراه با ورزش باد پدیده غالب هواشناسی در این منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب، اشنویه و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد