Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:57:50 GMT

قهر 19 ساله طبیعت و ماجرای کاوران نذر آب

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۴۶۳۶

قهر 19 ساله طبیعت و ماجرای کاوران نذر آب

ردپای خشکسالی در کویر آثاری اعم از مرگ تدریجی قنات‌های روستاها به جا گذاشته و به دنبال آن آبادی از بین روستاییان رخت بسته است.

به گزارش ایسنا، امروزه مسائل و مشکلات موجود در خراسان جنوبی بر کسی پوشیده نیست چراکه قهر 19 ساله طبیعت روایت شبانه بچه‌های دیروزی و مشق کودکان امروزی شده است.

ردپای خشکسالی در کویر آثاری اعم از مرگ تدریجی قنات‌های روستاها به جا گذاشته و به دنبال آن آبادی از بین روستاییان رخت بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامدهای خشکسالی تنها به خاموش شدن قنات‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه مهاجرت بیش از هزاران روستایی و از بین رفتن منابع درآمدی روستاییان گوشه دیگری از این نامهربانی‌ها است. افرادی که خود روزگاری نه چندان دور گرداننده چرخ اقتصاد استان بودند امروز چشم به انتظار گام‌های یاری‌رسان مسئولان هستند تا با جرعه‌ای آب و یا شاید اندکی طعام، روزی رسان لحظه‌های سخت‌شان باشند.

اگرچه تاکنون گروه‌ها و افراد زیادی پا به میدان گذاشته‌اند اما تلاش جمعیت هلال احمر در راستای کشیدن پرده فقر از چهره روستانشینان بی دریغ است. امروز هلال مهربانی‌ها  با طلوع کردن در مناطق محروم، چراغ آبادانی روستاها را روشن کرده و کاروان‌هایی در قالب نذر آب، روزنه‌های امید را در دل‌های خسته روستاییان باز می‌کنند.

اینبار کاوران نذر آب جمعیت هلال احمر همدان مهمان خراسان جنوبی می‌شود تا در کنار خدمات پزشکی، لب‌های تشنه کویریان را  نسخه‌ای شیرین بپیچد.

محمد رحیم شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دراین خصوص بیان کرد: کاروان نذر آب وارد خراسان جنوبی شده و مهمان شهرستان طبس می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروان با همراهی ۴۰ نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر به ارایه خدمات می‌پردازد، افزود: تیم پزشکی کاروان شامل ۱۸ نفر از جمله دندانپزشک، متخصص داخلی و فوق تخصص ریه، فوق تخصص نفرولوژی، متخصص تغذیه، بهداشت مواد غذایی، متخصص زنان و زایمان، دکتر روانشناس، پزشک عمومی، ماما، اپتومتریست، فیزیوتراپیست، پرستار و تکنسین دارویی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این کاروان به مدت چهار روز با مرکزیت روستای تپه طاق طبس به اهالی حدود ۲۵ روستا این منطقه ارائه خدمت می‌کند، افزود: توزیع بسته‌های حمایتی، معیشتی، بهداشتی، لوازم تحریر و البسه از دیگر خدمات این کاروان است.

شهریاری با اشاره به همراهی خیران یادآورشد: بر اساس نیاز روستاها تعداد ۱۲ تانکر ذخیره آب توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشكسالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

محسن ذاکریان در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان عنوان کرد: با توجه به وقوع زمین لرزه ۴.۲ ریشتری در ساعت ۰۲:۳۹ بامداد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ و پس لرزه های آن دو تیم ارزیاب از پایگاه بین شهری شهدای ابراهیم آباد و شعبه سبزوار به منطقه اعزام و به همراه بخشدار  اقدام به ارزیابی حادثه کردند.

وی از پایان عملیات تیم ها های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار پس‌از اخرین بررسی های میدانی صورت گرفته در دو روستای مانده در اطراف کانون زلزله ،محمد آباد و اریان خبر داد و افزود: هیچگونه خسارت و خرابی به وجود نیامده و یا گزارش نشده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از شهروندان سبزواری درخواست کرد در صورت بروز هرگونه خسارت و یا خرابی با سرشماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد