Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نصرت‌الله تاجیک با اشاره به افزایش احساسات ضد آمریکایی در عرصه جهانی که منجر به تشدید بی‌اعتمادی به این کشور از سوی دولت‌ها و ملت‌ها شده است ، اظهار کرد: وضعیت کنونی ترامپ در این زمینه را می‌توان به زمان بوش پسر تشبیه کرد که شاهد افزایش احساسات ضد آمریکایی در عرصه جهانی به خصوص بعد از حمله این کشور به افغانستان و عراق بودیم، اکنون نیز مقامات آمریکایی برای فرار از این موضوع به فریب‌کاری بین‌المللی روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- سفیر پیشین ایران در اردن با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با ایران و طرح اتهاماتی  از سوی این کشور مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در آرامکو خاطرنشان کرد: من بعید می‌دانم که حتی خود پمپئو به حرف‌هایی که در این زمینه  می‌زند، اعتقاد داشته باشد.

وی در همین چارچوب اظهار کرد: بعید می‌دانم که سازمان اطلاعاتی آمریکا  از میزان توان نظامی انصارالله یمن و دسترسی آنها به تکنیک ساخت موشک‌های پیشرفته اطلاع نداشته باشد. صحبت‌هایی که آمریکایی‌ها در مورد موضوع آرامکو مطرح می‌کنند فرافکنی و به نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود، چرا که آمریکایی‌ها در کنار کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و تعدادی دیگر از کشورها بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان سعودی هستند ،تسلیحاتی که در جنگ یمن علیه مردم این کشور استفاده می‌شود و  آنها اکنون  برای این‌که توجه افکار عمومی را از این موضوع منحرف کنند، استراتژی فرار به جلو را انتخاب کرده‌اند.

سفیر پیشین ایران در اردن با بیان این‌که این حمله توسط انصارالله یمن صورت گرفته و خود آنها نیز  این موضوع را اعلام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ارتش یمن قبل از جنگ‌های اخیر به توان ساخت موشک دست پیدا کرده بود و اکنون انصارالله با استفاده از دانش فنی پیشینی که ارتش یمن داشت و همچنین استفاده از دانش فنی سایر کشورها توانسته برای دفاع مشروع از خود موشک‌های مورد نیاز خود را بسازد.

تاجیک با تاکید بر این‌که انصارالله یمن از توان لازم برای ساخت موشک‌های مورد استفاده شده در حمله آرامکو برخوردار است و کشیدن پای ایران و عراق به این موضوع بحث انحرافی است، تاکید کرد: اظهارات پمپئو در این ارتباط صادقانه نیست و نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران آرامکو پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد