Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرماان، دادخدا سالاری دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان به همراه تعدادی از اعضای هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر سه روزه از تمامی مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه ها و زندان های جنوب استان کرمان بازدید خواهد کرد.

وی گفت: در این سفر، هیئت با انجام نظارت و بازرسی های پنجگانه ، تمامی امورات مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان ها، بازداشتگاه های ثلاثه شهرستان های جنوب استان کرمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری اظهار داشت: این بازدید ها برای رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت انجام می شود.

دادستان کرمان افزود: حقوق شهروندی و حقوق بشر در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش پر رنگی دارد؛ کما اینکه فصل 19 قانون اساسی به این منظور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در اجرای دستورات آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضاییه مبنی بر رعایت حقوق مراجعان و اصحاب پرونده در مراجع قضایی و ضابطان قوه قضاییه، مدعی العموم به اتفاق معاونان دادسرای کرمان در اجرای ماده 27 قانون آئین دادرسی کیفری از باب نظارت بر دادسراهای سراسر استان و ماده ۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری و قانون حفظ حقوق شهروندی از تمامب دادسراها و مراجع انتظامی و زندان مرکزی شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان و بازداشتگاه‌های جنوب استان کرمان بازدید به عمل خواهد آورد.

سالاری تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعان، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدیدها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.

وی عنوان کرد: حفظ و رعایت حقوق شهروندان از مباحث اساسی تعالیم اسلامی است امیدوارم تمامی کارکنان دستگاه ها و ادارات  با دقت و همت، در احقاق حق و حقوق شهروندان تلاش کنند.

وی افزود: این هیئت مبادرت به تهیه گزارش هایی راجع به موارد نقض حقوق حقوق مددجویان در بازداشتگاه های ثلاثه پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی و کلانتری ها و پاسگاه ها خواهد کرد.

دادستان کرمان گفت: موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیئت نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی شهروندان استان کرمان چنانچه نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند می توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان واقع در چهار راه ارگ ساختمان مرکزی دفتر نظارت بر حقوق شهروندی اقدام کنند.

شایان ذکر است شامگاه گذشته و صبح امروز هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان از تمامی مراجع قضائی، انتظامی، زندان و بازداشتگاه های شهرستان منوجان بازدید به عمل آوردند و این بازدید ها به مدت سه روز در جنوب استان کرمان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4719631

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان حقوق عامه ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری عاشورا شیراز ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز حقوق بازنشستگان

آفتاب‌‌نیوز :

جعفر امیرآبادی زاده با اعلام این خبر افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل، با تصویب هیئت وزیران امروز و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

امیرآبادی زاده تاکید کرد:در زمان واریز حقوق‌ها افزایش مصوب هیئت وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود عملیاتی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی