Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با رسانه‌های داخلی و خارجی تصریح کرد که برنامه‌ای برای دیدار بین روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک وجود ندارد و چنین دیداری انجام نخواهد شد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه  امروز (دوشنبه) در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا به تحرکات دیپلماتیک کشور پرداخت و گفت: آقای روحانی امروز برای شرکت در پنجمین نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه در ترکیه هستند که امیدواریم نتایج این نشست آرامش را به سوریه برگرداند.

ظریف هم به چین، ژاپن، مالزی، بنگلادش و اندونزی می‌رود و اگر شرایط مهیا باشد ایشان به نیویورک می‌رود و به همراه رئیس‌جمهور در نشست مجمع شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: واکنش موسوی به دروغ پراکنی پمپئو علیه ایران

وی همچنین درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره آرامکو گفت: ۵ سال است یمن درگیر جنگ است و طبیعی است ایران به صراحت اعلام کرده از مردم یمن و حقوق آنها حمایت می‌کند و اینکه این اقدامات را به ایران نسبت بدهند در راستای دروغ حداکثری است. این حرف‌ها از بیخ و بن بی‌اساس است.

سخنگوی وزارت خارجه در ‌پاسخ به سوالی درباره اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری (طرح ماکرون) و اینکه آیا ترامپ با این طرح موافقت کرده است یا نه، گفت: ایران برای توازن‌بخشی به حقوق و تعهداتش بعد از بی‌عملی‌های طرف‌های اروپایی اقداماتی را صورت داد. آنها ۱۱ تعهد داده بودند. در رایزنی‌ها بین ایران و فرانسه به‌عنوان پیشنهاد مبالغی که نام بردید مطرح است. هنوز برخی کشورها مایل و مجبورند از بقیه کشورها اجازه بگیرند. رایزنی‌ها با اروپا و فرانسه ادامه دارد و منتظریم طرف‌های باقیمانده در برجام و ۳ کشور اروپایی گام‌های ملموسی برای اجرای تعهداتشان بردارند. به ما ارتباطی ندارد ترامپ موافقت می‌کند یا نه، طرف گفتگوی ما فرانسویها هستند.

موسوی در پاسخ به سوال دیگری درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک اظهار داشت: تایید نمی‌کنم، نه چنین برنامه‌ای در دستور کار ماست و نه چنین اتفاقی می‌افتد. این دیدار انجام نخواهد شد. اعلام کردیم اگر آمریکا تروریسم اقتصادی را بردارد و به برجام برگردد ممکن است در چارچوب کشورهای عضو برجام آنها هم گوشه‌ای بنشینند و حضور داشته باشند.

وی درباره مصادره اموال ایران در کانادا گفت این اقدام خلاف نص صریح قوانین و مقررات بین‌المللی و اصل مصونیت دولت‌هاست و ایران حق خود را محفوظ می‌دارد که اقدام لازم را برای بازپس‌گیری اموال انجام دهد، اقدامات حقوقی ایران فعلا شروع شده و متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: بازدیدهای آژانس از دانشگاه‌ها در راستای تعهدات داوطلبانه ایران در چارچوب اجرای پروتکل الحاقی بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن سید عباس موسوی ایران آمریکا ترامپ روحانی فرانسه آرامکو محمد جواد ظریف کانادا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود

روحانی گفت: به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

به گزارش سایت حسن روحانی؛ حسن روحانی روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

آنگونه که سایت روحانی روایت کرده، یکی از سؤالاتی که از دکتر روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به دکتر ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟