Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تعجب و تاسف از اینکه در جهان امروز هنوز برخی کشورها مایلند یا مجبورند برای سیاست خارجی و تعهدات بین المللی خود از دیگر کشورها اجازه بگیرند، در خصوص خط اعتباری ١٥ میلیاردی اروپا به ایران گفت: نمی دانیم سه کشور اروپایی عضو برجام و دولت فرانسه در چه شرایطی هستند، اما رایزنی های ما با آنها ادامه دارد و امیدواریم بتوانند گام های مفید و ملموسی برای اجرای تعهداتشان بردارندکه بتواند ما را برای بازگشت به قبل متقاعد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیپلماسی فعال ایران در هفته‌های اخیر در سطح وزیر خارجه و رئیس‌جمهور  اظهار داشت: امروز هم آقای روحانی در ترکیه هستند و امیدواریم مذاکرات پیش رو نتایج خوبی برای مردم سوریه داشته باشد.

ظریف و روحانی به نیویورک می‌روند

موسوی ادامه داد: سفر دکتر ظریف به کشورهای مختلفی را نیز شاهد بودید که به زودی نیز در صورت فراهم بودن شرایط مهیای سفر به نیویورک به همراه رییس جمهور می‌شوند. در نیویورک هم دیدارها با مقام‌های کشورهای دوست برقرار است.

دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو اتهامی بی‌اساس است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص اتهام دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات آرامکو گفت: ٥ سال یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها مرتکب جنایات جنگی زیادی شدند و طبیعی است نیروهای یمنی واکنش نشان دهند. ما این فرافکنی‌ها را رد می‌کنیم. از حقوق مردم یمن دفاع می‌کنیم اما اتهام اقدام نظامی همان فریب و دروغ حداکثری است. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و کشورهای دیگر برای دوشیدن آنها این حرف‌ها را میزنند. این اتهام از بیخ بی‌اساس است.

آزادی امثال مازیار ابراهیمی نشان‌دهنده پویایی نظام است

وی در خصوص گزارش بی بی سی در رابطه با مازیار ابراهیمی گفت: اجازه بدهید وارد مسائل امنیتی نشوم. تنها می‌دانم ایران متهمانی را دستگیر کرده و براساس شواهد بازجویی شدند و بعد عده‌ای در چهارچوب پویا بودن نظام، آزاد و حق و حقوق آنها جبران شد. معاندان در این خصوص اقداماتی انجام دادند اما این نشان پویایی نظام است.

موافقت ترامپ با ایجاد خط اعتباری فرانسه به ما ربطی ندارد

موسوی در رابطه با امکان موافقت ترامپ با ایجاد خط اعتباری فرانسه برای حفظ برجام گفت: ایران بعد از بی‌عملی کشورهای اروپایی اقداماتی انجام داده و آنها هم متعهد به اجرای تعهداتی بودند که خرید نفت ایران و تسهیل مبادلات بانکی جزو این تعهدات بود. در چهارچوب پیشنهادات فرانسه این مساله هم مطرح است و از آنجایی که هنوز برخی کشورها باید برای اجرای تعهداتشان از دیگران اجازه بگیرند، جای تاسف دارد. تعهد آنها پشتوانه قطعنامه شورای امنیت را دارد اما برای اجرای همین تعهد باید از کشور دیگری اجازه بگیرند. من نمی‌دانم شرایط فعلی اجازه و مذاکره آنها در چه مرحله‌ای است. ما همچنان منتظر اقدام اروپا برای اجرای تعهداتشان هستیم و رایزنی ما ادامه دارد. موافقت ترامپ به ما ربطی ندارد.

دیدار روسای روحانی و ترامپ در دستور کار ما نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص گمانه زنی برای دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا گفت: چنین دیداری در دستور کار ما نیست و فکر هم نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتاد و آقای روحانی هم مواضع ایران را اعلام کردند.

اقدامات حقوقی برای بازپس‌گیری اموال ایران از کانادا آغاز شده است

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام اخیر کانادا در فروش املاک ایران گفت: این پرونده جدید نیست و حکمش دو سال پیش صادر شد و ما همان زمان هشدار دادیم و بعد از اقدام هم گفتیم این اقدام برخلاف نص صریح قانون است و ایران حق خود را برای بازپس‌گیری اموال محفوظ می‌داند و اقدامات حقوقی ما آغاز شده است.

وی در رابطه با ایجاد پیمان پولی ایران و روسیه گفت: ایران با توجه به اقدامات آمریکا در استفاده از دلار و استفاده ابزاری از آن تصمیم گرفته با کشورها از مکانیسم های مالی استفاده کند و تبادل با ارز ملی کشورها در همین راستا آغاز شده است و این پیمان نیز در راستای همین مکانیسم مالی است و امیدواریم تسری پیدا کند.

موسوی در خصوص محدودیت بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها و تایید وزارت علوم گفت: این بازدیدها مربوط به برجام نیست و داوطلبانه و ذیل پروتکل الحاقی است تا بهانه را از دست مخالفان بگیریم و ربطی به کاهش تعهدات ما ندارد.

این خبر تکمیل می شود

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص طرح نور (عفاف و حجاب) آمده است:

­در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و­ دوقطبی سازی جامعه با اجرای طرح نور بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از­ دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، در روز‌های آینده چند پرونده مهم از باند‌های تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایر نهاد‌های مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای طرح نور است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در­ شهر‌ها، نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال­ پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندان عزیز این نوید را می‌دهیم­ که در نهایت طرح نور به سمت هوشمندسازی­ پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهاد‌های متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

­در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول­ روند هوشمندسازی نیز، پرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم