Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@04:10:51 GMT

ایثار و خودباوری در دفاع مقدس نهادینه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۳۱۶

ایثار و خودباوری در دفاع مقدس نهادینه شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که شامگاه گذشته 24 شهریورماه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری هفته دفاع مقدس باید بهترین برنامه‎ریزی را داشته باشیم در این هفته نیاز است که اتفاقات هشت ساله دفاع مقدس بازخوانی شود چرا که دفاع مقدس موجب وحدت، انسجام و سرزندگی شد، هرچند در این سال‌ها شهید و جانباز دادیم، اما هیچ گاه چهره کشورغمگین نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشمر با بیان اینکه این فرهنگ باید ترویج و نشر داده شود و تبیین گردد، بیان کرد: در دفاع مقدس ایثار و خودباوری نهادینه شد و این موجب گردید به رغم اینکه در بسیاری از عملیات‎ها از نظر نیرو تعداد کمتری را داشته باشیم اما پیروز میدان شویم و باید گفت در دفاع مقدس تمامی ادیان و اقوام برعلیه دشمنان به میدان آمدند، همچنین گروه، حزب چپ و راست معنا نداشت و همه برای دفاع از کشور در صحنه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: بانوان در پشتیبانی جنگ کمک‎های بسیاری داشتند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از کیان مرزها دفاع شد و اجازه ندادیم قطعه‎ای از کشور به تاراج برود. همچنین هرچند از نظر نظامی جنگ رودررو نداریم اما جنگ رسانه‎ای و اقتصادی را شاهد هستیم و اگر در جنگ رسانه‎ای غفلت کنیم صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد می‎شود که در این خصوص نقش رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار است و اگر سیاست واحدی در حوزه اطلاع‌رسانی وجودن اشته باشد، بدون شک در این جنگی که در آن قرار داریم صدمه خواهیم دید.

ساقی با بیان اینکه هنوز برخی این جنگ را باور نکرده‎اند، بر کنار گذاشتن موضوعاتی که موجب اختلاف و درگیری می‎شود تاکید و خاطرنشان کرد: دشمن با تحریم‎های 40 ساله تمام توان خود را برعلیه این نظام به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: هرچند ترامپ با خروج از برجام که سندی بین‌المللی است سعی کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند اما اکنون کشور به خودباوری و خود اتکایی رسیده و در حوزه‎های مختلف خود را به خوبی نشان داده است، این اقدامات موجب شده اتکاء بودجه به نفت کمتر شود.

نماینده عالی دولت در کاشمر افزود: همانگونه که موفقیت‎ها و مشکلات را به طور شفاف به مردم منتقل می‌شود، اکنون هم باید همانگونه باشد و دستاوردها و مشکلات و شرایط پیش رو به مردم گفته شود.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار هستیم

وی با اشاره به اینکه اگربرخی مواقع مردم اعتماد نکردند چون دوگانه و چند صدایی حرف زده‎ایم، بیان کرد: باید اختلافات موجود در همه سطوح پشت درب‎های بسته مطرح شود.

ساقی گفت: با اجرای طرح مثلث اقتصادی در استان خراسان شرایط خوبی را شاهد هستیم، با این وجود باید در مناسبت‎ها و فرصت‎های مختلف مسائل برای مردم تبیین شود. همچنین باید گفت فضای استان خراسان رضوی فضای کسب و کار شده است و تنها 9 درصد معین‎های اقتصادی دولتی‎ها و بانک‎ها هستند و باقی از بخش خصوصی‎اند. همچنین به دلیل ظرفیتی که به وجود آمده و اعتمادی که از سمت بخش خصوصی شکل گرفته، سرمایه اجتماعی ایجاد و تقویت خواهد شد و به زودی شاهد توفیقات خوبی خواهیم بود.

فرماندار کاشمر افزود: برای هر جامعه مخاطب باید برنامه خاص خود را داشته باشیم چرا که برای همه اقشار جامعه نمی‎توان یک نسخه واحد پیچید و در برگزاری مناسبت‎ها باید ابتکار داشت و ابتدا مخاطب‌شناسی و نیازسنجی صورت گیرد که در این میان بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار هستیم اما متاسفانه فرهنگ ایثار در جامعه کمرنگ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی کاشمر دفاع مقدس ساقی آمریکا شهدا وحدت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد مکانی که گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در این مرکز مناطق عملیاتی و حماسه آفرینی دلاورمردان ایران اسلامی در قالب ماکت و بازسازی صحنه به تصویر کشیده شده است.

سرهنگ زارع ادامه داد: این موزه در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و در ۴ بخش طراحی شده که تصاویر ۴ هزار شهید استان نیز روی آیینه خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: این فضای مناسب فرصتی است تا نسل نوجوان و جوان جامعه با فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به این مرکز فرهنگی واقع خیابان شهید تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان مراجعه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • ارائه خدمت به ۴ هزار نفر در خصوص کارت ایثار
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است