Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@07:54:53 GMT

پیشنهاد ژاپن برای کمک پزشکی به ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۳۲۵

منابع ژاپنی اعلام کردند که ژاپن در نظر دارد در حاشیه نشست سازمان ملل پیشنهاد کمک‌های پزشکی را به ایران بدهد.  منابع دیپلماتیک ژاپن روز یکشنبه (امروز) اعلام کردند که ژاپن در نظر دارد تا در ملاقات «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «حسن روحانی» رئیس‌‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دراواخر ماه جاری، کمک‌های پزشکی را به ایران پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش «ژاپن تایمز»، این منابع گفتند، انتظار می‌رود آبه در جریان دیدار با حسن روحانی در نیویورک پیشنهاد آموزش‌های پزشکی حرفه‌ای را به ایران بدهد.

این منابع اعلام کردند، توکیو بر این باور است که کمک‌های پزشکی به ایران موجب نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای خاورمیانه نخواهد بود، چراکه کمک‌های انسان‌دوستانه از فهرست تحریم‌ها معاف هستند.

طبق این گزارش، پس از اینکه آبه و روحانی در مذاکرات سال گذشته خود در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک، درباره کمک ژاپن در زمینه‌های پزشکی و پیشگیری از حوادث موافقت کردند، مقامات ایرانی کمک‌‌های پزشکی را خواستار شدند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FF3 برچسب ها: ایران ، حسن روحانی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران حسن روحانی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟

محمد رئیس زاده، در اولین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی در سال جدید، گفت: پیگیری فشرده تعرفه‌های خدمات سلامت، مشکلات قضائی و حقوقی برخی همکاران در روزهای پایانی سال، پرونده فوت مرحومه بخشی متخصص قلب و عروق طرحی در لرستان) و نیز ارتباط با منتخبان مجلس شورای اسلامی، از کارهای سازمان نظام پزشکی در یک ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری امور بدون تعطیلی و در تمام ایام نوروز ادامه داشته است، افزود: علاوه بر آن تعمیرات اساسی ساختمان نظام پزشکی برای اخذ تائیدیه ایمنی هم در همین ایام در جریان بود و می‌توان گفت که روزهای پایانی سال و ایام نوروز پرکارترین ایام سازمان نظام پزشکی بوده است.

رئیس زاده با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی برای تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها، تصویب آن در نخستین جلسه هیئت دولت در ۵ فروردین و ابلاغ جداول آن در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را حرکتی رو به جلو دانست که نتیجه پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و نیز توجه دولت بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن توضیح پرونده فوت مرحومه بخشی، از اشراف کامل سازمان نظام پزشکی به این پرونده و پیگیری جدی آن در مراجع ذی ربط تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • ۶ پیشنهاد امیرعبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل چه بود؟
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد