Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یک روزنامه کره‌جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای که ماه اوت ارسال شده، از رئیس‌جمهوری آمریکا دعوت کرده است که به پیونگ‌یانگ سفر کند.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نامه کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به دونالد ترامپ، دومین نامه او به رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه اوت است و در شرایطی ارسال شده که مذاکرات میان دو کشور در خصوص خلع سلاح کره‌شمالی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش رویترز، این نامه قبل از آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد توسط کره‌شمالی، به ترامپ ارسال شده است.
روزنامه جونگانگ ایلبوی کره‌جنوبی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت، در این نامه که هفته سوم اوت به ترامپ تحویل داده شده، کیم جونگ اون از تمایل خود برای داشتن ملاقاتی دیگر با رئیس‌جمهوری آمریکا سخن گفته است.
کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد تاکنون به گزارش مربوط به این نامه و دعوت اون از ترامپ برای سفر به پیونگ‌یانگ، واکنشی نشان نداده‌اند.
رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی گفت، تمایل دارد تا بار دیگر با رهبر کره‌شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح دیدار کند.
رهبر کره‌شمالی و ترامپ از ژوئن ۲۰۱۸ سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند. چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته‌های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی برگردد.
پس از دومین نشست میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار شد، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسید.
رهبران این دو کشور باری دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت‌وگوها از سر گرفته شود اما این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است. برچسب ها: کره‌جنوبی ، کیم جونگ اون ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره جنوبی کیم جونگ اون ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد