Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به حادثه خیز بودن کشور ایران و به منظور آمادگی بیش از پیش در حوادث و بلایای طبیعی و حضور در صحنه در خصوص امر یاری رسانی در عرصه بهداشت و درمان، کمیته سلامت در بلایا و حوادث دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پایگاهی مستمر تشکیل شد تا در مواقع لزوم در کنار هموطنان حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته در راستای اهداف دانشگاه به عنوان یک نهاد با رسالت علمی و اجتماعی در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جهت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی و با مشارکت اعضای هیأت علمی، دانشجویان و همکاران دانشگاه به صورت داوطلبانه تشکیل شده است.

ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به لحاظ جسمی و روانی از جمله پزشکی، پیراپزشکی، روانشناسی، دامپزشکی، بهداشت محیط و ... به هموطنان، کمک به امور آموزش دانشجویان در مواقع بحرانی و فراتر از محیط درمانگاهی و بیمارستانی و کمک به مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی در جهت مسأله سلامت در حوادث طبیعی از اهم اهداف شکل گیری کمیته سلامت در بلایا و حوادث دانشگاه آزاد اسلامی است.

به عنوان یکی از نخستین اقدامات کمیته سلامت در حوادث و بحران دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دو اردوی جهادی تابستانی در مناطق سیل زده پس از بحران» در جهت رفع نیازهای درمانی و بهداشتی با حضور داوطلبان جهادی این دانشگاه اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان در مناطق سیل زده استان های لرستان، خوزستان و گلستان از 20 تیر تا 20 مرداد و پس از آن در منطقه کمتر برخوردار شهرستان چگنی استان لرستان از 7 تا 14 شهریور برگزار شد.

حضور کلینیک سیار دندانپزشکی، اعزام خودروهای سنگین در قالب کلینیک و داروخانه سیار، فراهم آوردن امکان برقراری ارتباط پزشکان متخصص با مناطق مختلف کشور از طریق تله مدیسین با استقرار دستگاه دریافت کننده (مستقر در بیمارستان فرهیختگان) و حضور داوطلبان در اردوی جهادی از جمله اقدامات زیرساختی در اردوهای جهادی تابستانی کمیته سلامت در حوادث دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

حضور گروه های جهادی پزشکی و پیراپزشکی داوطلب، استقرار کلینیک های سیار پزشکی، توزیع اقلام مختلف دارویی و بهداشتی تحت نظارت پزشک، حضور گروه های دامپزشکی و آموزش لازم به مردم منطقه در زمینه رعایت و نکات بهداشت دام، استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی،ارائه خدمات دندانپزشکی، برقراری ارتباط به صورت تله مدیسین با متخصصین و فوق تخصص های بیمارستان فرهیختگان تهران دانشگاه آزاد اسلامی و ... از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته سلامت در حوادث و بحران دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان است.

تیم جهادی کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دهه سوم تیرماه با حضور 16 پزشک، 6 دندانپزشک، 1 دامپزشک، 6 پرستار به مدت 8 روز در روستاهای شهرستان الیگودرز و پلدختر استان لرستان حضور داشت که به ارائه خدماتی همچون 2 هزار و 397 ویزیت پزشکی، 435 ویزیت و خدمات دندانپزشکی و 40 ویزیت و تجویز دامپزشکی پرداخت.

همچنین کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت 10 روز حضور در روستاهای سوسنگرد، حمیدیه، باوی، کارون و دارخوین، شادگان و لالی استان خوزستان با حضور 13 پزشک، 6 دامپزشک و 26 پرستار، بیش از 4 هزار ویزیت پزشکی و 9 هزار و 511 ویزیت دامپزشکی داشتند.

تیم جهادی کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دهه دوم مرداد در 23 روستا شهرستان آق قلا و گمیشان استان گلستان حضور یافت و به همت 15 پزشک، 3 دندانپزشک، 5 دامپزشک، 14 پرستار، 3 روانشناس نزدیک به 3 هزار ویزیت پزشکی، 75 ویزیت دندانپزشکی و 2 هزار و 690 ویزیت دامپزشکی انجام شد.

در واقع کمیته سلامت در بلایا و حوادث دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در در مناطق سیل زده استان های لرستان، خوزستان و گلستان به 90 روستا خدمت رسانی کردند که در این امر 114 پزشک، دندانپزشک و دامپزشک به صورت داوطلب حضور داشتند و 9 هزار و 821 ویزیت پزشکی، 510 ویزت و خدمات دندانپزشکی و 12 هزار و 241 ویزیت و تجویز دامپزشکی صورت گرفته است.

همچنین کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از 7 تا 14 شهریورماه در 14 روستا شهرستان چگنی استان لرستان با حضور 3 پزشک عمومی، 6 دندانپزشک و 2 دامپزشک به ارائه نزدیک به 2 هزار خدمات پزشکی و 257 ویزیت دندانپزشکی پرداخت.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است

کمال نوراله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به ۶۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید که از این تعداد ۴۲ هزار و ۸۹۲ نفر را آقایان و ۱۹ هزار و ۶۵۳ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به ترتیب رشته‌های ورزشی فوتبال، ورزش همگانی و والیبال بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آشنایی با نقش فعالیت بدنی مستمر و منظم، کارگاه آشنایی با روش‌های اصلاح سبک زندگی، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی زنان شاغل در محیط کار، کارگاه احیای قلبی، کمک‌های اولیه و تغذیه ورزشی، کارگاه روانشناسی ورزشی، کارگاه " آگاه سازی و پیشگیری از بیماری‌های شایع زنان" و با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در اردبیل برگزار شد.

رییس هیات پزشکی – ورزشی استان اردبیل با بیان اینکه کمیته مسابقات این هیات با کادر مجرب پزشکی و ورزشی بیش از دو هزار ساعت مسابقات مختلف را پوشش پزشکی داده است، افزود: این کمیته یک هزار و ۵۵۰ ساعت مسابقات در بخش آقایان و ۴۵۰ ساعت مسابقات در بخش بانوان را پوشش پزشکی داده است.

نوراله زاده کمیته توانبخشی این هیات را یادآور شد و بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ۷۸۰ ورزشکار در مرکز فیزیوتراپی هیأت پزشکی ورزشی استان برای بانوان و آقایان ورزش ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در بخش عملکرد ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی تعداد بازرسی‌های ادواری از ۱۴۵ باشگاه انجام شده و در راستای اجرای این طرح ۲۵ باشگاه اخطار پلمب و سه باشگاه نیز پلمب شده‌اند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل از تعامل مناسب مسئولان و بازرسان امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان در راستای پیشبرد اهداف ستاد نظارت خبر داد و اظهار کرد: کمیته تغذیه و روان شناسی با ارائه خدمات مشاور تغذیه به ۲۰۰ نفر از ورزشکاران و ارائه خدمات مشاوره روان شناسی به ۱۸۰ نفر از ورزشکاران استان اردبیل در این حوزه نیز موفق عمل کرده است.

نوراله زاده از صدور یک هزار و ۳۵۰ گواهی صحت، سلامت و معاینات ورزشی ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۹ نفر از ورزشکاران آسیب دیده به فدراسیون پزشکی ورزشی برای ادامه درمان معرفی شدند.

کد خبر 6081551

دیگر خبرها

  • حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • بازدید سخنگوی دولت از هجدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس