Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:59:24 GMT

اعمال نفوذ آمریکا برای آزادی قصاب اردوگاه الخیام

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۸۲۷

اعمال نفوذ آمریکا برای آزادی قصاب اردوگاه الخیام

در پی دستگیری عامر الفاخوری مزدور رژیم صهیونیستی در لبنان، آمریکا مسئولان لبنانی را تهدید کرده که با وی به عنوان یک شهروند آمریکایی برخورد و آزادش کنند. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار، عامر فاخوری جاسوس اسرائیلی و ملقب به قصاب اردوگاه الخیام که روز پنجشنبه هفته گذشته به دستور قاضی پیتر ژرمنوس دستگیر شد٬ حدود 5 شب است که در زندان به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا قرار است که قاضی نجات ابوشقرا طبق مفاد قانونی که به اشد مجازات تا اعدام می‌رسد (همکاری با دشمن٬ ورود به قلمرو دشمن٬ اخذ تابعیت اسراییلی٬ عامل قتل و شکنجه) وی را محاکمه کند.

تا دیشب هیچ‌یک از نیروهای سیاسی و امنیتی و حقوقی٬ مسئولیت فراهم کردن زمینه بازگشت فاخوری به لبنان را بر عهده نگرفتند. روشن است که یک عزم همگانی در رابطه با محاکمه این جاسوس وجود دارد.

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه که قاضی ابوشقرا روی او حساب می‌کند٬ نخستین کسی بود که بازگشت عامر الفاخوری به لبنان را محکوم کرد.نیروهای مقاومت (حزب کمونیست و جنبش امل و حزب سوسیال ناسیونالیست سوری) و نیز حزب‌الله موضع تندی در رابطه با وی دارند.

در این میان هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در رابطه با اینکه این جاسوس اسرائیلی با هویت آمریکایی برای اجرای نقشه‌هایش حاضر شده بود سوال کرد. وی خواستار محاکمه و اعمال اشد مجازات ضد این گونه مجرمان به ویژه کسانی شد که با دشمن صهیونیستی در ارتباط هستند.

شب گذشته همچنین جبران باسیل وزیر خارجه لبنان٬ صراحتا خواستا محاکمه این مزدور اسرائیلی شد.

اما در مقابل این اتحاد سیاسی به منظور محاکمه عامرفاخوری٬ میزان مداخله آمریکا در این مسئله بالا گرفته است. بر اساس گزارش‌های الاخبار٬ این فشار و مداخله آمریکا تنها محدود به مسئولان سفارتخانه تحت عنوان حمایت از یک شهروند آمریکایی نبوده و تا واکنش‌های اعضای کنگره و اقدامات آنها در تماس‌هایشان با مسئولان لبنانی نیز رسیده که خواستار آزادی فاخوری به این بهانه که وی به عنوان یک شهروند آمریکایی وارد لبنان شده هستند.

در همین راستا وکلای آمریکایی پیام های تهدیدآمیزی به وزرای لبنان ارسال کرده و هشدار داده‌اند که پرونده فاخوری بر عهده اعضای کنگره است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

یک مقام آمریکایی مدعی شد که آزادی اسرا از غزه به «آتش‌بس فوری و طولانی» منجر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد که آزادی اسرا به برقراری «آتش‌بس فوری و طولانی» در غزه منجر خواهد شد.
 
در اظهارات این مقام آمریکایی که امروز پنجشنبه مطرح شده سخنی از «آتش‌بس دائمی» که شرط گروه حماس برای توافق با آتش‌بس و تبادل اسرا است به میان نیامده است.  

مقام آمریکایی همچنین گفت که 17 کشور و آمریکا قصد دارند با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی اسرا برای پایان دادن به بحران غزه شوند.

"طوفان الاقصی" فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کردپیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشاسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند حدود 129 نفر از افرادی که در روز 7 اکتبر در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند در حال حاضر در غزه نگهداری می‌شوند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیش از این گفته که توافق بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا تنها در صورت تحقق آتش‌بس دائمی در غزه منطقی است. آمریکا و اسرائیل با آتش‌بس دائم مخالفند و معتقدند که چنین رویدادی به نفع حماس است. 

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد