Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو بحث مالیات‌ها در اصلاح ساختار بودجه سال ۹۹ دولت خواستار افزایش نرخ پایه مالیاتی شده است. تاریخ انتشار: 11:38 - 25 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۰۳۰ محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اصلاح ساختار بودجه سال ۹۹ گفت: آن چیزی که دولت به عنوان اصلاح ساختار بودجه به دنبال آن است شرایطش نسبت به قبل خیلی متفاوت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امیدواریم اصلاح ساختار بودجه اتفاق بیافتد اظهار کرد: در حال حاضر اخبار درستی از موضوع اصلاح ساختار بودجه نداریم، اما امیدواریم پس از بازگشایی مجلس از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوتی صورت گیرد تا دراین زمینه به نمایندگان توضیحاتی را ارائه کند.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه یک نگاه دوسالانه و یک نگاه اصلاح ساختار، به بودجه وجود دارد، تاکید کرد: همچنین نگاه به درآمد‌های نفتی و به صفر رساندن منابع آن در بودجه سال ۹۹ پیرو اصلاح ساختار بودجه مطرح است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیرو اصلاح ساختار بودجه باید مقداری هزینه‌ها را شفاف کرده و یک انسجامی در هزینه‌های ایجاد کنیم، تصریح کرد: این موارد از جمله اصول کلی است که باید در بودجه سال ۹۹ دیده شود.

حسینی تاکید کرد: اگر دولت موارد برشمرده شده را در بودجه سال ۹۹ منظور نکند مجلس این موارد را منظور خواهد کرد تا مدیریت بودجه در سال ۹۹ بهتر پیش برود.

وی با اشاره به تامین منابع مالی بودجه از طریق جذب مالیات‌ها و تغییرات در سیاست‌های مالیاتی دولت، گفت: مالیات یکی از مواردی است که می‌توان به وسیله آن کسری بودجه را در غیاب فروش نفت برطرف کرد لذا دولت نیز در اصلاح ساختار بودجه به این مسئله توجه جدی داشته است.

حسینی بیان داشت: پیرو بحث مالیات‌ها در اصلاح ساختار بودجه دولت خواستار افزایش نرخ پایه مالیاتی شده است.

وی افزود: همچنین دولت پیرو این مسئله خواستار کسر معافیت‌های مالیاتی برای سال آتی شده است و تاکید دارد که مالیات‌های جدیدی همچون مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر درآمد خانوار را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با اشاره به برخی از نگرانی‌ها در راستای سیاست‌های جدید مالیاتی بیان داشت: عمده نگرانی ما این است که با توجه به رکود در حوزه تولید، اخذ مالیات از واحد‌های تولیدی سخت‌تر شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار اقتصادی بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در جلسه بررسی وصول درآمدهای مالیاتی بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه اظهار کرد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت در تأمین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می‌شود که منجر به رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی در راستای فرهنگ سازی مالیاتی باشد تا مردم استان آثار پرداخت مالیات را لمس کنند.

وی گفت: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیاتشان ارتباط مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می‌کنند.

ذاکریان تاکید کرد: اعتباراتی که از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود نیاز است با برنامه و هدفمند در راستای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری هزینه شود.

وی خواستار شد: پیرو تاکید استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان طی سال جاری، شهرداری‌های چهار شهر بزرگ استان (بیرجند، قاین، فردوس و طبس) پروژه‌هایی را از محل درآمدهای مالیاتی تعریف کنند و اعتبار محل اجرای این پروژه‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: اعتبار پیش بینی شده از محل درآمدهای مالیاتی در قالب اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی استان با تعریف برای پروژه‌های مهم شهری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر 6086034

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال