Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@22:56:10 GMT

واکنش گوترش به حملات علیه تاسیسات نفتی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۹۴۳

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: دبیرکل این حملات را که انصارالله مسئولیت آن را بر عهده گرفته است محکوم می‌کند و  از همه طرف‌ها می‌خواهد که خویشتنداری حداکثری پیشه کنند و از هر ونه اقدامی که باعث تشدید تنش در  شرایط پرالتهاب کنونی می‌شود، خودداری کنند و به قوانین بین‌المللی متعهد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته تاسیسات نفتی آرامکو عربستان مورد حمله واقع شد. نیروهای انصارالله یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. از سوی دیگر آمریکا ایران را عامل اصلی این حملات دانست. این اتهام با واکنش ایران همراه شد و ایران حضور در این عملیات را رد کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران عربستان یمن آمریکا انصارالله آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %

یک روزنامه اسرائیلی نوشت موشک های ایران در حمله اخیر به تاسیسات هسته ای دیمونا اسرائیل هم اصابت کردند.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از کارشناسان نوشت: در حمله اخیر، 84 درصد از حملات هوایی ایرانی دفع شد و نه 99 درصد که از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام شد.

 

تاسیسات دیمونا اسرائیل



این روزنامه افزود: عکس های ماهواره ای نشان می دهد حداقل یکی از ساختمان های تاسیسات هسته ای دیمونا اسرائیل مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت. همچنین دو اصابت نیز در اطراف تاسیسات هسته ای رخ داد.

معاریو ادامه داد: فیلم های موجود از پایگاه هوایی نیواتیم در جنوب اسرائیل (صحرای نقب) نشان می دهد 4 اصابت مربوط به برخورد موشک های ایرانی هستند و نه سقوط لاشه موشک های دفاع هوایی اسرائیل.
همچنین در نتیجه بررسی فیلم ها به نظر می رسد 5 اصابت موشک های ایران در پایگاه هوایی رامون اسرائیل رخ داده است. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است
  • رهبرانصارالله: دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران