Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات ترامپ در حمایت از دولت سعودی پس از حمله پهپادی به تاسیاست نفتی این کشور و اعلام اینکه ارتش آمریکا برای حمایت از عربستان در دسترس خواهد بود، واکنش تند دموکرات‌ها از جمله برنی سندرز را به دنبال داشت.

 برنی سندرز، نامزد مطرح دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهور ی آمریکا در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی براینکه منتظر  دستور پادشاهی سعودی است و نیروهای آمریکایی آماده و مجهز هستند تا به آنها گفته شود کجا و کی بمب‌هایشان را بیندازند، گفت: آقای ترامپ، قانون اساسی آمریکا بسیار صریح و واضح است، فقط کنگره و نه رئیس جمهور اختیار اعلام جنگ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرده است: کنگره به شما مجوز آغاز یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه را نخواهد داد آنهم فقط به این خاطر که دیکتاتوری وحشی سعودی از شما این درخواست را دارد.

سندرز گفته است: شما که نمی‌توانید از سربازان حفاظت کنید به جنگ نروید.

ترامپ در پیام  توئیتری خود مدعی شده است:  تاسیسات نفتی عربستان هدف حمله قرار گرفت، دلیلی وجود دارد که باور کنیم عامل این حمله را می شناسیم، آماده و مجهز هستیم، اما منتظر پادشاهی عربستانیم تا آنها بگویند از نظر آنها مقصر کیست و ما تحت چه شرایطی عمل کنیم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در اظهاراتی گفت: بخش اطلاعات نظامی ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.

طبق گزارش المیادین، وی اعتراف کرد: اگر رادار‌های زمینی، دریایی و هوایی آمریکا و اطلاعاتی که این کشور به ما داد نبود، امکان مواجهه با حمله ایران را نداشتیم.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: اکنون زمانی که می‌خواهیم به سوی عملیات دیگری برویم باید در نظر داشته باشیم که پاسخ ما پاسخی دیگر به دنبال خواهد داشت و این پاسخ در چندین مرتبه خواهد بود.

پیش از این میدل ایست آی نوشت: ایران با عملیات «وعده صادق» نشان داد که می‌تواند رژیم صهیونیستی را بدون یک درگیری تمام‌عیار هدف قرار دهد. ایران می‌خواست به رژیم صهیونیستی بگوید که قادر به هدف‌گیری اراضی اشغالی است. ایران هم‌چنین می‌خواست به آمریکا نشان دهد که قدرتی در خلیج فارس محسوب می‌شود و در نهایت ایران می‌خواست به تمام کشور‌های عربی که به رژیم صهیونیستی سجده می‌کنند، بفهماند که اقدام مشابهی نیز می‌تواند علیه آنها رخ دهد.

این رسانه نوشت که ایران با هر موشک و پهپاد پیام‌هایی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

ایران هم‌چنین پیام قاطعی برای آمریکا ارسال کرد؛ «ایران آماده است با موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کند و در این زمینه هشدار مستقیمی را به بایدن فرستاد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

او در پیام خود در شبکه ایکس مدعی شد که در حال «رهبری حمله‌ای سیاسی» علیه ایران است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحریم برنامه موشکی ایران و تلاش برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به «محدود کردن و تضعیف ایران» کمک می‌کند و ایران باید «پیش از آن که کار از کار بگذرد، متوقف شود.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرانسه از رژیم صهیوینیستی خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن