Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:58:04 GMT

پایان سفرهای تابستانی و توصیه‌های ایمنی به مسافران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۰۷۳

پایان سفرهای تابستانی و توصیه‌های ایمنی به مسافران

سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه استان البرز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای تسهیل در عبور و مرور، رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شده سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک‌های طولانی پیشگیری شود.
 پیش بینی می شود در چند روز باقیمانده فصل تابستان شاهد بار ترافیکی سنگین در راه های استان البرز بویژه جاده کرج -چالوس باشیم که می‌طلبد رانندگان همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 چنانچه رانندگان قصد سفر به استان‌های شمالی کشور از جاده کرج - چالوس را دارند در صورت ترافیک سنگین می‌توانند از محورهای جایگزین استفاده کنند.
سرهنگ گودرزی افزود: یکی از راه‌های خروجی از جاده کرج -چالوس، جاده نوجان - آتشگاه است که در موقع افزایش سفر سبب گره ترافیکی در این مسیر می‌شود که رانندگان با توجه به شرایط خاص محور، توصیه‌های ماموران پلیس راه را رعایت کنند.
طی این مدت پایگاه های ثابت و سیار پلیس با بیش از  ۷۵ تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده‌های استان البرز را در اوج سفرها رصد می‌کنند.
 مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان البرز بویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.
 هموطنانی که قصد سفر دارند نسبت به توزیع ساعت سفر خود اقدام کنند، تا شاهد ترافیک سنگین‌تری در محورهای استان البرز نباشیم.
فرمانده پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: باتوجه به احتمال ناپایداری هوا و سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس رانندگان از توقف در حاشیه راه خودداری کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

 آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر البرز 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش سفرهای برون شهری، نیروهای امدادی این استان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

محمد حسین وطنی افزود: هلال احمر استان البرز نیز مانند سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با اجرای طرح‌های ویژه برای خدمات رسانی به مردم آماده شده است.

وی گفت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی این استان، بویژه محور کرج - چالوس مستقر شده‌اند.

امدادگران در ۱۶ پایگاه امدادونجات بین شهری و مراکز شعب به صورت شبانه روزی مستقرهستند.

مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی هنگام سفر از سلامتی خودرو خود مطمئن و هنگام ورود به محورهای مواصلاتی از پر بودن باک بنزین خود اطمینان حاصل نمایند.

وطنی ضمن درخواست از رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی، از مسافران خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

۲۰۹۸/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پلیس راه جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان

در نشست مشترک مدیران شهرداری کرج ، نمایندگان وزارت دفاع و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز که با هدف تعیین تکلیف اراضی مسیر بزرگراه ماهان کرج برگزار شد، افزود: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج به زودی تعیین تکلیف شده و امتداد بزرگراه ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی بیان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکنون همکاری خوبی در زمینه اجرای طرح های عمرانی در استان البرز داشته و این بار نیز با توافق صورت گرفته ، اراضی مسیر بزرگراه ماهان آزاد سازی خواهد شد.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت خوب نماینده عالی دولت در استان البرز هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می خورد.

بزرگراه ماهان از میدان جمهوری اسلامی در جهانشهر تا حصارک کرج و آزاد راه کرج - قزوین امتداد دارد که تاکنون حدود پنج کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و بخشی از این پروژه به دلیل قرار گرفتن اراضی وزارت دفاع و نیروهای مسلح در مسیر آن تاکنون احداث و تکمیل نشده است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰ کیلومتر آزاد راه ،بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • سامان قدوس، گزینه بدون هزینه در نقل‌وانتقالات