Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ذرات و آلودگی‌های نفتی با چسبیدن به بافت مرجانی ساحل جنوبی می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور این اکوسیستم حساس را از بین ببرد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

سیدمحمدهاشم داخته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربندرعباس در ادامه گفت‌وگوهای اخیر پیرامون آلودگی‌های زیست محیطی در ساحل جنوبی قشم‌ اظهار داشت: همانطور که قبلا نیز گفته‌ایم آلودگی‌های اخیر ساحل قشم که با چشم غیرمسلح نیز به راحتی قابل رویت است، ماده‌ای نفتی است که حدث ما بر آن است که این آلودگی‌ها به احتمال زیاد از جابجایی و انتقال سوخت از نفت‌کش‌های بزرگ به شناورهای کوچک و یا سایر فعالیت‌های مرتبط با حمل سوخت و یا تخلیه آب توازن کشتی‌ها حاصل شده که ارگان‌های مسئول باید جوابگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از ساحل جنوبی قشم بستری مرجانی دارد، یادآور شد: از آنجایی که ذرات نفتی بر بسترهای مرجانی می‌چسبند راه تنفس مرجان‌ها را سد می‌کنند به صورتی که تداوم آلودگی‌ها می‌تواند در مدت زمان کمی اکوسیستم حول بسترهای مرجانی را به طور کامل نابود کند.

سواحل قشم اغلب دچار آلودگی‌های متاثر از فعالیت‌های کشتی‌رانی استصدور مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از آلودگی آبافزایش موج آلودگی هوا در اصفهان؛ شاخص‌های کیفیت هوا نارنجی است

این مسئول با اشاره به اینکه این نگرانی پیرامون ساحل محدوده کمپ آفتاب تا سینما دریا واقع در جنوب جزیره وجود دارد، اضافه کرد: تهدید اکوسیستم و تضعیف آن می‌تواند، منابع آبزی که رابطه مستقیم با فعالیت‌های صیادی مردم بومی دارد را نیز تهدید کند.

داخته گفت: نباید فراموش کرد که آلودگی‌های نفتی ماندگاری بالایی در اکوسیستم‌ها و بسترهای خاکی آبی دارند و از اینروست که می‌توانند سبب بیماری در حلقه‌های زنجیره غذایی نیز شوند که انسان نیز به عنوان یکی از این حلقه‌ها از این موضوع مصون نیست.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ضمن ابراز نگرانی و هشدار به وضعیت موجود تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، و با اعمال نظارت‌های بیشتر به وضعیت موجود پایان دهند و تا دیر نشده فکری برای نجات ساحل قشم کنند.

انتهای پیام/ ع

R7558/P/S6,58,1433/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • اکوسیستم گلخانه‌ای داخلی و دلایل مهاجرت دانش‌بنیان‌ها
  • سایه تغییر الگوهای بارندگی بر گیاهان
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • قیمت چه توکن‌هایی بعد از هاوینگ بیت کوین افزایش می‌یابد؟
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی ساحل شهر مریوان