Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:08:42 GMT

۴۸ درصد محدوده شهری شهرضا فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۰۸۳

۴۸ درصد محدوده شهری شهرضا فرسوده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حبیب قاسمی شهردار شهرضا با اشاره به گازرسانی به مجتمع صنایع کارگاهی امیرکبیر شهرضا اظهارداشت: عملیات اجرای ساختمان TBS تقلیل فشار گاز در مجتمع صنایع کارگاهی امیرکبیر توسط معاونت عمران شهرداری شهرضا در حال اجرا است.

او با بیان اینکه مساحت زمین این پروژه ۴۰۰ متر است، افزود: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به صنایع کارگاهی امیرکبیر است که مورد درخواست اداره گاز بوده و در حال حاضر توسط حوزه معاونت عمران شهرداری شهرضا در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار شهرضا با بیان اینکه تلاش شهرداری بر این است که این پروژه تا ابتدای مهر ماه امسال تکمیل و تحویل اداره گاز شود، گفت: مجتمع صنایع کارگاهی امیرکبیر در ۲۲۰ هکتار و در سه مرحله راه‌اندازی شده تا کارگاه‌هایی که مشکلات صوتی و زیست محیطی در شهر ایجاد می‌کنند، به این شهرک منتقل شوند.

او با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پلاک در این مجتمع بیان کرد: تاکنون نزدیک به هزار و ۶۰۰ پلاک ساخته و حدود ۶۰۰ پلاک واگذار شده‌اند، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در این مجتمع بعضی از این صنایع به سطح شهر بازگشتند.

قاسمی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ میلیارد ریال از بودجه شهرداری برای آسفالت، جدول‌گذاری و تأسیس دفتر کارگاه برای انجام امور اصناف مستقر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بنا بر برآورد غیررسمی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این پروژه نیاز بوده که توسط شرکت گاز استان تامین می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۴۸ درصد محدوده شهری شهرضا فرسوده است، افزود: از سال ۸۹ مطالعات بازآفرینی در کشور آغاز شده است، که در این مطالعات ۳۴۰ هکتار از بافت فرسوده شهرضا نیز به تصویب رسید.

شهردار شهرضا با بیان اینکه شهرضا بیش از هزار و ۱۹۸ هکتار بافت فرسوده و ۲ هزار و ۴۷۹ هکتار محدوده شهری دارد، گفت: بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین خدمات دولت دوازدهم بوده که اعتبارات مناسبی نیز به آن اختصاص داده شده است.

او با اشاره به اینکه محلات حکیم قشقایی، طالقانی، اسلام آباد، خمینی آباد، حسین‌آباد و پانصد دستگاه، محلات هدف در بازآفرینی شهری شهرضا هستند، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی برای بافت فرسوده ۵۰ درصد و شهرداری شهرضا برای تشویق مردم به احیای بافت فرسوده ۵۰ درصد و برای صدور پروانه ساخت ۸۰ درصد تخفیف می‌دهد.

قاسمی با اشاره به پرداخت وام ۴۵ میلیون تومانی ۴ درصد و ۸۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد برای احیای بافت فرسوده بیان کرد: گستره بافت فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهرها، تهدیدی است که غفلت از بهسازی آن‌ها می‌تواند سبب به بارآمدن آسیب‌های اجتماعی شود.

او با بیان اینکه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهری از مهمترین ضرورت‌ها برای ارایه خدمات بهینه به شهروندان است، بیان کرد: ایجاد فرهنگسرا، جاده دسترسی، ایجاد زمین چمن مصنوعی، ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی در محله اسلام آباد، آزادسازی و آسفالت بلوار حکیم قشقایی به طول هزار و ۳۰۰ متر از جمله پروژه‌های شهرداری شهرضا در محلات کمتر توسعه یافته است.

انتهای پیام/م

  شهرضا بیش از هزار و ۱۹۸ هکتار بافت فرسوده دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  در اجرای نوسازی واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده از تمامی ظرفیت های مردمی  استفاده خواهیم کرد گفت:  طی چند ماه گذشته با استفاده از مشارکت های مردمی توانسته ایم ۲۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

آیینی  اظهار کرد:  امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرآیند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن  فرسوده را آغاز خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند