Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:41:30 GMT

هدر رفت آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۱۷۲

هدر رفت آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

مدیر دفتر آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و جمع آوری ۲ هزار انشعاب غیر مجاز خبر داد و گفت: هدررفت آب در شهرهای استان دو درصد کاهشد یافت. ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سلمان جمال‌فرد پیش از ظهر امروز در نشست مدیران آب و فاضلاب با اشاره به اینکه  در سال گذشته شاهد کاهش 2 درصدی آب بدون درآمد در سطح شهرهای استان بودیم، اظهار داشت: تشدید جمع آوری انشعابات غیرمجاز، نصب شیرفشار شکن، تعویض کنتورهای خراب و  نشت‌یابی شبکه توزیع آب از عوامل اصلی کاهش هدر رفت آب در شهرهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 4900 فقره انشعاب آب  غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود 2 هزار انشعاب  غیرمجاز آب در سطح شهرهای استان شناسایی و جمع آوری شده است.

جمالفرد با اشاره به اینکه شهرهای  یاسوج و مادوان بیشترین انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب  را دارند، ابراز کرد: شناسایی و جمع آوری انشعابت غیرمجاز از اولویت‌های اصلی آب و فاضلاب  استان است.

سیاست هرمزگان در زمینه تامین آب شرب استفاده از آب شیرین‌کن استمشکل تاریخی آب آشامیدنی استان بوشهر با اقدامات جهادی برطرف شد85 درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند

سم پاشی 80 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: سم پاشی شبکه فاضلاب به صورت سالانه با اهدف مبارزه با سوسری‌های شبکه فاضلاب انجام می‌گیرد.

طهمورث گودرزی در بازدید از شبکه فاضلاب شهر یاسوج با بیان  اینکه سم پاشی شبکه فاضلاب به صورت سالانه انجام می‌گیرد، افزود: این اقدام به مبارزه با سوسری‌های شبکه فاضلاب انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سوسری‌ها ناقلان مکانیکی 22 نوع از انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌های تک یاخته‌ای و ویروس‌ها هستند، بیان کرد: سال گذشته بیش از 50 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر  یاسوج سمپاشی شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در سال 1398 قرارداد منعقده برای سمپاشی 80 شبکه فاضلاب شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان 50 کیلومتر بوده که دور اول  10 کیلومتر به اتمام رسید و دور دوم آن 30 کیلومتر انجام شده و مابقی آن در این هفته اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از شناسایی و جمع‌آوری ۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز خانه باغ و کارگاه «بچینگ بتن» در شهرک پشت فرودگاه ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمام بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیرمجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و دو رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی اضافه کرد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام (۲۲۳۰۱۴۱_ ۰۸۴۳) یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

وی گفت: استفاده از انشعاب آب غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، باعث بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

شهر ایلام ۹۲ هزار مشترک آب و حدود ۷۷ هزار مشترک فاضلاب دارد. تأسیسات تولید بتن آماده به عنوان «بچینگ» یا «بچینگ بتن» شناخته می‌شوند.

کد خبر 747178

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح