Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@12:00:04 GMT

پیامدهای حمله پهپادی یمنی بر تولید نفت عربستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۲۳۶

پیامدهای حمله پهپادی یمنی بر تولید نفت عربستان

پیامدهای ناشی از عملیات پهپادی روز شنبه نیروهای یمنی علیه پالایشگاه‎های شرکت نفت آرامکو در شرق عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تاثیرها و پیامدهای عملیات پهپادی روز شنبه نیروهای یمنی علیه ۲ پالایشگاه شرکت نفت دولتی عربستان «آرامکو» رفته رفته آشکارتر می‌شود.

پس از گزارش اخیر رویترز مبنی بر فرصت چند هفته‌ای برای بازگشت آرامکو به ظرفیت تولید پیش از این عملیات، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از شرق عربستان حاکی از ستون‌هایی از دود سیاه بر فراز پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» است که نشان دهنده ادامه آتش سوزی‌ها در این پالایشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تصاویر رنگی ماهواره‌ای جدید از آرامکو فیلم/ جزئیات عملیات خارق‌العاده یمن علیه آل‌سعود فیلم/ سرگیجه غربی‌ها پس از حمله پهپادی یمن ضمن اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط آمریکا ۱۹ نقطه در این ۲ پالایشگاه عربستان سعودی هدف قرار گرفته‎اند.
در پی این عملیات پهپادی «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان تایید کرد که تولید در این دو پالایشگاه به طور موقت قطع شده و به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. شرکت خدمات مشاوره‌ای «انرژی اسپکتس» انگلیس نیز می‎گوید ریاض پس از عملیات پهپادی علیه ۲ پالایشگاه بزرگ عربستان به خریدار عمده فرآورده‌های نفتی مبدل خواهد شد؛ چرا که این عملیات سبب شده ۱۸ درصد از تولید گاز طبیعی و ۵۰ درصد تولید اتان و سایر میعانات گازی عربستان مختل شود.
براساس برآوردهای این شرکت مشاوره‌ای احتمالا عربستان نیمی از ظرفیت تولید نفت خام خود را از دست داده است. اگرچه تولید از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته خواهد شد، اما از سرگیری کامل فعالیت این پالایشگاه‌ها هفته‌ها به طول می‌انجامد.
از سوی دیگر از بازارهای نفت خبر می‌رسد قیمت این محصول استراتژیک ۱۹ درصد افزایش یافته و به بالای ۷۰ دلار به ازای هر بشکه رسیده است. این در حالی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از هدف قرار گرفتن پالایشگاه‌های آرامکو اعلام کرده بود آمریکا، خلاء تولید عربستان ناشی از قطع تولید در پالایشگاه‌های خریص و بقیق را جبران خواهد کرد.
یگان پهپادی نیروهای مسلح یمنی روز شنبه با ۱۰ پهپاد عملیات موفقیت آمیزی علیه ۲ پالایشگاه شرکت نفت آرامکو انجام داده و به عربستان هشدار دادند در صورت تداوم تجاوزات عملیات این چنینی را تشدید و گسترده‌تر خواهند کرد.
  منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن آرامکو عربستان آتش سوزی نفت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر از حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان + فیلم

به گزارش همشهری آنلاین و بنا بر این گزارش ها، این حمله در شهر صور واقع در جنوب لبنان رخ داده است. جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

کد خبر 841094 منبع: تسنیم برچسب‌ها لبنان اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • نخستین تصاویر از حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان + فیلم
  • هرگونه عملیات صهیونیست ها در رفح پیامدهای انسانی جدی دارد
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس