Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@09:13:48 GMT

دنده ام شکست، روس دنده ام را شکست!

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۲۸۱

دنده ام شکست، روس دنده ام را شکست!

وقتی مدال برنز سعید عبدولی جلوه با ارزش‌تری پیدا می‌کند که بدانیم او با دنده شکسته در دیدار نیمه نهایی و رده بندی حاضر شد.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه هنوز تولد ۳۰ سالگی خودش را هم جشن نگرفته، اما به خاطر درخشش زودهنگام در مسابقات جهانی انتظارات در یک دهه اخیر از او بالا بوده است. سعید عبدولی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران به حساب می آید و حتی با حمید سوریان که این روزها به عنوان نایب رییس فدراسیون روی سکوهای سالن نورسلطان قزاقستان حرص و جوش می خورد، همدوره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاید وقتی سعید عبدولی در سال ۲۰۱۱ هنگامی که ۲۱ سال سن داشت و مدال طلای بزرگسالان جهان را برگردن می آویخت، هیچ کس فکر نمی کرد او تا ۸ سال بعد دیگر نتواند به چنین افتخاری برسد. این فرنگی کار اندیمشکی با اینکه همیشه در صحنه بوده و شایستگی های خود را در مسابقات انتخابی و اردوهای تیم ملی اثبات کرده، اما نتوانسته به چیزی که مدنظرش بوده، برسد.

 


با بازگشت محمد بنا به تیم ملی، سعید عبدولی که سال قبل حتی به خاطر درگیری در انتخابی با محرومیت هم مواجه شده بود، به یک شاگرد ساکت و بدون حاشیه در اردوی تیم ملی تبدیل شد. او خودش را شاگرد خلف محمد بنا می داند و با بازگشت او انگیزه دوچندانی پیدا کرد تا بعد از ۸ سال مدال طلای خود را تکرار کند. قبل از مسابقات هم گفته بود اگر طلا نگیرد، از کشتی خداحافظی می کند.


عبدولی دقیقا در مسیر طلایی شدن در وزن ۸۲ کیلوگرم قرار داشت و حتی جدی ترین رقیب خود یعنی آکیف از روسیه را در یک کشتی دشوار شکست داد، اما پایش در نیمه نهایی لغزید و دستش از کسب مدال طلا کوتاه ماند. سعید در رده بندی خیلی قاطعانه رقیب خود را شکست داد و به دومین برنز جهانی خود رسید.


کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی تا الان تنها مدال آور این تیم هم به حساب می‌آید، هنگامی که از تشک بعد از مبارزه با حریف اوکراینی بیرون آمد و می خواست مصاحبه کند، از شدت درد فریاد می‌زد!

 


او خیلی زود سراغ دلیل فریادهای خود رفت و در حین اینکه ناله می‌کرد، گفت: «نمی‌توانم صحبت کنم! دنده‌ام شکست... دنده‌ام در مسابقه با روسیه شکست! به زور نفس می‌کشیدم. امروز هم ۴ سی‌سی لیدوکایین زدم تا آمدم کشتی گرفتم.»


عبدولی بعد از یک مکث کوتاه دوباره به حرف‌هایش در حالی که نفس نفس می‌زد، ادامه داد: «خدا را شکر دست خالی نماندم. نمی‌خواستم کشتی بگیرم. فقط به خاطر آقا بنا گرفتم. آقای دبیر هم حرف خوبی زد. فرق ما با بقیه این است که ایرانی هستیم و تا پای جان می‌جنگیم.»

کشتی فرنگی سعید عبدولی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی فرنگی سعید عبدولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی (گرامیداشت رحیم علی آبادی) ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها تیم‌هایی از کشور‌های ارمنستان، قزاقستان، عراق، تیم ایران و منتخب اردبیل حضور دارند.

دیگر خبرها

  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»