Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عصر دیروز مراسم امضای تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد برای پرداخت وام‌های تکلیفی از سوی بانک‌مرکزی به منظور اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد با حضور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و رییس کمیته امداد برگزار شد.

در این مراسم مرتضی اکبری گفت: ما هر سال بر اساس بودجه، سهمیه‌ ۲۰۰میلیاردی از این وام‌های تکلیفی را در اختیار داریم که از سوی بانک مرکزی به ما تکلیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرض‌الحسنه بودن علاوه بر محاسنش، مشکلاتی را هم به دنبال دارد، گفت: چون صددرصد فعالیت‌های ما قرض‌الحسنه است و بودجه‌ و سرمایه‌گذاری نداریم و با وجوهات مردم کار می‌کنیم متاسفانه با افزایش تورم و مشکلات تحریم محدودیت منابع داریم.

اکبری ادامه داد: از سال گذشته حدود ۱۸۰هزار نفر از مددجویان وام گرفتند که کل رقم آن ۱۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

وی در پاسخ به درخواست کمیته امداد جهت کاهش تعداد ضامن‌ها برای دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: در بحث ضامن باید بگویم که ما ابزاری غیر از ضامن برای وصول مطالبات نداریم و باید گفت تنها پاشنه آشیل بانک قرض‌الحسنه معوقاتش است که نباید اجازه بدهیم زیاد شود.

 اکبری از کمیته امداد درخواست کرد: اگر شما طبقه‌بندی داشته باشید که در خصوص ضمانت گرفتن از افراد ما را راهنمایی کنید و مسیری برای ما تعیین کنید حتما به آن عمل می‌کنیم.

وی همچنین گفت: اگر یارانه‌ها هم به حساب ما واریز شود به اعطای تسهیلات و کاهش مطالبات کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با معرفی افراد تحت پوشش کمیته امداد این تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود. لازم به ذکر است، مبالغ تا ۲۵ میلیون تومان یک ضامن و از ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان دو ضامن نیاز است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمیته امداد تسهیلات قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران مرتضی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری