Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@09:23:52 GMT

تمهیدات پلیس راهور در بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۷۴۹

تمهیدات پلیس راهور در بازگشایی مدارس

سرهنگ رضایی معاون ترافیک راهور تهران بزرگ در جلسه رونمایی نمادین سرویس مدارس اظهار داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز با ۴۰ هزار کلاس درس در پایتخت داریم که قطعا با بازگشایی مدارس حجم بار ترافیکی سطح شهر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در روز شنبه با کمک فرمانداری و شهرداری مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ افزود: در خصوص بازگشایی مدارس نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم و در این حوزه با تمام امکانات و ظرفیت‌ها با شعار مهر ایمن، شهر ایمن پیش می‌رویم.

رضایی گفت: بیشترین مشکل سطح معابر عدم استفاده اولیا از سرویس مدارس است و باید اطمینان والدین به سرویس مدارس افزایش یابد و با نظارت پلیس اطمینان داشته باشند که دانش‌آموزان با امنیت وارد مدارس می‌شوند.

وی بیان داشت: عدم تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها تا ساعت ۱۰ در ایام بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود و باید کامیون‌ها و کامیونت‌ها تخلیه بار خود را شب‌ها و یا وقت‌های دیگری انجام دهند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت: در شهر تهران ۱۲ هزار نفر برای سرویس مدارس در سال گذشته ثبت نام کردند و همین تعداد نیز در سال جاری ثبت نام می‌کنند.

رضایی افزود: ۱۲۰۰ نفر از رانندگان سرویس مدارس را آموزش داده‌ایم و به آن‌ها کارت‌های مجوز تردد داده شده است و رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند این کارت‌ها را همراه خود داشته باشند و به زودی نیز همایشی آموزشی برای ۱۰ هزار نفر از رانندگان سرویس مدارس در شهر تهران برگزار می‌شود و قوانین و مقررات لازم را به رانندگان سرویس مدارس آموزش می‌دهند.

وی گفت: بر اساس اجرای سامانه سپند بر روی تاکسی‌ها جی پی اس نصب می‌شود و والدین می‌توانند نظرات خود را بر روی سرویس مدارس داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت:‌امیدواریم با بازگشایی مدارس از خودرو‌های شخصی کمتر و از خودرو‌های حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کارمندان در ساعت‌های شناور وارد محل کار خود خواهند شد تا بتوانیم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کنترل کنیم.

وی افزود:‌بیشترین حجم ترافیک در همت، حکیم و نیایش، خواهد بود و در خواست می‌شود در صورت بروز حادثه رانندگان خودرو‌ها را کنار بزرگراه هدایت کنند تا موجب افزایش بار ترافیکی نشوند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت: یکسری مدارس پرمخاطب در معابر شمالی شهر تهران وجود دارد که موجب افزایش ترافیک می‌شود و متاسفانه بیشتر مدارس ابتدایی نمونه دولتی و غیرانتفاعی در مناطق شمالی شهر تهران راه‌اندازی می‌شود که معابر آن ظرفیت‌های لازم را ندارد.

رضایی افزود: در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز مشکلات ترافیکی خواهیم داشت و امیدواریم که دیگر در معابر کوچک مدرسه‌ای افتتاح نشود و در صورت لزوم نظر پلیس راهور را نیز اتخاذ کند.

وی بیان داشت: بعضی از مدارس پرمخاطب نیز در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند که نیاز است مسئولان مدارس مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: تعطیلی همزمان برخی مدارس نیز موجب افزایش مشکلات ترافیک می‌شود که امیدواریم ساعت تعطیلی مدارس تغییر پیدا کند تا ترافیک روان‌تری داشته باشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پلیس راهور بازگشایی مدارس ترافیک دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مؤمنی اظهارداشت: در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ مؤمنی گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده‌اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد کنند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین‌تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر و روان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون شدند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده روهای سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

سرهنگ مؤمنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخوردها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده‌اند.

وی گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر هستند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی کنند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌کنند.

کد خبر 6080661 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • آغاز طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور در یاسوج
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران