Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@00:02:17 GMT

معوقات بیمه‌ها عامل اختلال در توزیع هدفمند داروست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۶۷۸۸

معوقات بیمه‌ها عامل اختلال در توزیع هدفمند داروست

به گفته نایب رئیس انجمن داروسازان استان فارس، تاخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها، کار داروخانه‌ها و داروخانه‌داران و حتی توزیع متوازن و هدفمند دارو برای جلوگیری از کمبود این کالا را دچار مشکل کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نوریان دوشنبه 25 شهریور در جمع خبرنگاران مدعی شد که پرداخت بیمه نیروهای مسلح به شکل منظم انجام می‌شود اما پرداخت بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی نامنظم بوده و با تاخیر همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به دلیل پرداخت نامنظم بیمه ‌ ها، بسیاری از داروخانه‌های تازه تاسیس و کم توان مالی حتی در شرایط دریافت داروهای خاص و سهمیه‌ای دیگر توان خرید این داروها را ندارند .

نوریان گفت: پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه به منظور ایجاد خلل در روند درمان بیماران و تحریم اقلام دارویی، سازمان غذا و دارو و داروسازان کشور با توان مضاعف و عزم جدی سعی خود را معطوف به کنترل شرایط و توزیع هدفمند دارو در کشور کردند.

وی با اشاره به عزم مضاعف داروخانه داران برای کنترل شرایط تحریم دارو افزود: در شرایط تحریم‌های یک جانبه و بی‌رحمانه تنها راه نجات مدیریت اصولی و سیاست گذاری در توزیع دارو است .

نایب رئیس انجمن داروسازان فارس ادامه داد: یکی از رویکردهای داروسازان به منظور کنترل دارو در سطح کشور توزیع هدفمند، بر اساس نیاز بیماران است که از این طریق توزیع داروهای خاص پس تجویز پزشکان متخصص و فوق تخصص در قالب گروه بندی‌های که انجام شده به طور منظم در داروخانه‌های مختلف شیراز توزیع می‌شود .

به گفته نوریان، در این روش علاوه بر دربرگیری داروخانه‌های مختلف شهر، به منظور دسترسی بهتر پراکندگی جغرافیایی نیز لحاظ می‌شود اما متاسفانه اخیرا به دلیل معوقات برخی از شرکت‌های بیمه‌ای این روند با مشکل مواجه شده است .

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال؛ زمانی که قرار باشد داروخانه برای تامین مالی دریافت انسولین قلمی وام 20درصد از بانک‌ها بگیرد و دارو را با سود١٠ تا 15 درصد به فروش برساند و وجه آن را حداقل ٧ ماه پس از فروش دریافت کند در حالی‌که وجه دارو را ماهها قبل به شرکت توزیع کننده پرداخت کرده، قطعا به منظور ادامه فعالیت و جلوگیری از ورشکستگی داروخانه ناچارا از خرید دارو با این شرایط انصراف خواهد داد که این موضوع اصلا به نفع جامعه نیست .

نایب رئیس انجمن داروسازان فارس ضمن اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با مسئولین استانی و کشوری به منظور کنترل شرایط موجود و حفظ ثبات و امنیت دارویی، از توزیع داروهای حواله‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توزیع هدفمند داروهای ویژه، حواله‌هایی پس از تایید نوع بیماری و نیاز بیماران به آنها ارائه می‌شود که برای دریافت دارو به داروخانه‌های معرفی شده مراجعه می‌کنند که  در این روش علاوه بر پیگیری روند توزیع دارو، امکان بیشتری در نظارت و احصاء مشکلات موجود خواهیم داشت.

نوریان راهکار جلوگیری از توقف توزیع دارو در داروخانه‌ها را توجه و همت مضاعف شرکت‌های بیمه‌ای در پرداخت به روز معوقات داروخانه‌ها دانست.

این مقام مسئول گفت: در شرایط کنونی اگر داروخانه‌ای نتواند به دلیل مشکلات مالی دارویی را به مردم ارائه دهد این موضوع نه تنها منجر به تعطیلی داروخانه‌ها می‌شود بلکه در صورت فقدان دارو، همه افراد جامعه درگیر مشکلات شده و نهایتاً عدم ایفای نقش اجتماعی آنان در جامعه صرفا به دلیل نبود دارو و مشغله برای تهیه دارو، خلل را به کل جامعه سرایت خواهد داد و گره مشکلات را کورتر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو بدهی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهندس فرزاد صیادی فر رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به عملکرد کارشناسان این حوزه در طرح تشدید بازرسی‌های نوروزی گفت: با توجه به آغاز طرح تشدید نظارت‌های نوروزی  کارشناسان این حوزه نظارتی 45 مورد بازرسی از داروخانه، عطاری‌ها، شرکت‌های پخش و واحدهای تولیدی داشتند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:  در بازرسی‌های صورت گرفته از عطاری‌های سطح شهر، از دو عطاری متخلف تعدادی داروی غیرمجاز به شکل کپسول و قرص کشف و ضبط شد و متخلفین جهت صدور حکم قضایی به مراجع قانونی معرفی شدند.

 صیادی فر تأکید کرد: اکنون اقبال خوبی نسبت به مصرف داروهای گیاهی در کشورها به‌خصوص کشورهای آسیایی از جمله ایران که طب مکمل را در پیش‌گرفته‌ ایجادشده است اما باید به این نکته توجه داشت که تنها محل تهیه دارو، قرص و یا کپسول داروخانه است و عطاری‌ها به‌هیچ‌عنوان مجاز به عرضه دارو نیستند و فقط می‌توانند گیاهان دارویی را به فروش برسانند و مجاز به عرضه  داروی گیاهی نیستند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی مکمل در پایان اظهار کرد:  از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه حتماً با شماره تلفن‌های 24-32772023 و یا سامانه تلفنی رایگان 190 تماس گرفته و مراتب را جهت برخورد هر چه سریع‌تر کارشناسان این اداره با متخلفین اعلام نمایند.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • مشکل جدی در تامین دارو و شیر خشک وجود ندارد
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود