Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود نیکو» مدیر عامل خانه فرهیختگان و دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش بنیان و مردم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در سالن شهید باکری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت برگزار شده بود، گفت: برنامه‌ریزی این پویش ملی تقریبا از دو سال گذشته با هدف ترویج فناوری‌های راهبردی و با رویکرد بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم از طریق گام‌هایی که انجام می دهد به این سمت پیش رود که هم بحث توانمند سازی استارت‌تاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و هم بحث ترویج فناوری ها را در دستور کار قرار دهد که در نهایت منتج به بازار سازی برای شرکت‌ها شود.

نیکو خاطر نشان کرد: اکنون نخستین گام پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم، راه اندازی نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم است که با همکاری وزارتخانه های صمت، علوم تحقیقات و فناوری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه که در یکی از فعال ترین گذرگاه های سطح کشور راه اندازی شده است، از جنبه ساختاری و محتوایی برای اولین بار در کشور شکل گرفته و مدل آن به صورت «B۲C» است یعنی اینکه مستقیما محصولات تولید کننده در کنار مصرف کننده به نمایش در آمده است و یا به عبارت دیگر خریدار در کنار تولید کننده قرار می گیرد. 

مدیر عامل خانه فرهیختگان و دبیر کل پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم، برگزاری این نمایشگاه را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار عنوان کرد و گفت: اکنون حدود ۳۰ شرکت کننده از شرکت های دانش بنیان، واحدهای فناور و استارت تاپ ها در این نمایشگاه حضور دارند. شرکت هایی که در حوزه های فناوری نانوتکنولوژی ، بایوتکنولوژی، آی.تی و حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند از جمله شرکت هایی هستند که اکنون در این نمایشگاه مستقر هستند.  

نیکو در رابطه با اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این کار دو هدف را دنبال می کند که یکی بحث ترویج فناوری است و دیگر اینکه زمانیکه فناوری در میان عامه مردم ترویج داده شود مستقیما به فروش آن محصول کمک می کند.

وی هدف دیگر از برگزاری این  نمایشگاه را به نمایش گذاشتن بخشی از اقتدار شرکت ها و فعالیت هایی عنوان کرد که با توجه به تحریم های ظالمانه بر ایران، شرکت های این کشور موفق شده اند به آنها دست یابند.

نیکو خاطر نشان کرد: این نمایشگاه می تواند رویداد خوبی باشد تا توانمندی های نظام را به عامه مردم نشان دهد.

ارائه جایزه فناور برتر از نگاه مردم

نیکو ارائه «جایزه فناور برتر از نگاه مردم» را بخش دیگری عنوان کرد که در این نمایشگاه برای عامه مردم قرار داده شده و افزود: در این بخش شرکت‌ها و محصولاتی که از طرف مردم مورد تایید قرار گیرند موفق به دریافت جایزه فناور برتر از نگاه مردم می شوند و به سرمایه گذاران مالی به جهت حمایت از آن کسب و کار معرفی می شوند.

نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم تا ۲۷ شهریور در محل گذرگاه بلور کشاورز به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان نمایشگاه فناوری های دانش بنیان و مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سخن از دستاوردهای انقلاب که به میان می آید، نگاه ها در حوزه اقتصاد به شاخص های معمول دوخته می شود.

اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نابرابری های اقتصادی و ...  شاخص هایی هستند که بهبود آن ها در سال های اخیر، به رغم منابع فراوان اقتصادی کشور، زیر منگنه تحریم قرار گرفته اند. اما این، تمام واقعیت های موجود نیست و هنوز امیدواری های زیادی برای رشد اقتصادی ایران زنده است. این را نه از سر شعارزدگی، بلکه با نگاهی ژرف تر به تمام لایه های رشد اقتصادی موجود می توان بیان کرد. اقتصاد دانش بنیان؛ جایی که چشمه های پرشماری از ظرفیت های بالقوه همچنان با قوت در حال جوشیدن هستند.

اما ارتباط این پیشرفتها با سازمان اوقاف و امور خیریه در این است که سازمان اوقاف در زمینه تخصیص وام و مکان به شرکتهای دانش بنیان، بسیار خوب عمل کرده؛ البته که این کار به نفع این سازمان نیز هست؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهد، زمینی که در اختیار دارد، از بین می‌رود و برای اینکه این داشته‌ها احیا شود، باید به تحقیقات مرز دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان گره بخورد که این سازمان اهمیت این جریان را درک کرده و در زمینه استانی و ملی خوب عمل کرده است.

در گام بعدی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد نمایشگاهی برای معرفی و ارائه تولیدات و آثار این مجموعه های دانش بنیان برگزار کند. 

در همین راستا چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور 39 شرکت دانش بنیان از 5 تا 9 اردیبهشت در هتل ارم برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه