Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: دفاع مقدس مبنای همبستگی، انسجام و ارزش‌آفرینی است لذا می بایست فرهنگ آن نسل به نسل منتقل شود.  
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی در شرایطی برای ایران رخ داد که کشور در مرحله اصلاح ساختار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درگیر برخی تحرکات تروریستی کور در داخل بود اما با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و ایثارگری و مقاومت ملت ایران برای نخستین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور در جریان دفاع مقدس در تصرف دشمن باق نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس شورای شهر مشهد ایستادگی و مقاومت را مهمترین عناصر دفاع مقدس توصیف و بیان کرد: یک ملت با تکیه بر مقاومت و ایستادگی بر مبنای مکتب عاشورا می تواند در مقابل دنیا بایستد.  
وی گفت: این روزها نیز که کشور درگیر تهدیدات نظامی و اقتصادی آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تکیه بر عناصر مقاومت و ایستادگی باعث شد آمریکا گام به گام عقب نشینی کند و ما در موضع اقتدار باشیم.
حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد در چارچوب برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با تکیه بر نوآوریها نسبت به معرفی جلوه های ایثار و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید در سطح این کلانشهر اقدام می کند.
وی در ادامه همچنین به در پیش بودن سی ام شهریور ماه "روز جهانی گفت و گوی تمدنها" اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار، در مقابل جنگ تمدنها مفهوم گفت و گوی تمدنها توسط محمد خاتمی رئیس جمهوری دولت اصلاحات مطرح شد و دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز سال ۲۰۰۱ میلادی را سال گفت و گوی تمدنها اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گفت و گوی تمدنها رویکرد مهمی برای کاهش تنشها در سطح ملی و بین المللی است لذا امیدواریم گفت و گوی تمدنها همچنان در عرصه های بین المللی محوریت داشته باشد.

۷۵۰۵/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد ایثار و شهادت هفته ی دفاع مقدس جناح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ