Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر روز دوشنبه در نشست با مسئولان استان گفت: در زمان حاضر سامانه کاربردی دانشجویی در اغلب صنایع استان فعال نیست و برای اینکه دانشجویان در زمینه کارآموزی مشکلی نداشته باشند باید این سامانه با همکاری صنایع در استان فعال شود.

اکبرمنصوری نسب اضافه کرد: باتوجه به افزایش ظرفیت، نوع رشته‌ها و تحقیقی که درآمایش رشته‌ها صورت گرفته است استان بوشهردر بخش آموزش عالی با کمبود فضای خوابگاهی روبه رواست و باید تاسیس مجتمع خوابگاهی در برنامه استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نگاه ویژه استان به آموزش عالی باعث ایجاد تکاپو، حرکت به سمت نوآوری، خلاقیت، تقویت مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان شده است.

منصوری نسب ادامه داد: در راستای نگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استفاده از یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین برای حل مشکلات جامعه نگاه استان بوشهر نیز به دانشگاه‌ها بعنوان مرجعیت علمی است که به سمت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در حرکت هستند.

وی بیان کرد: با عنایت به مسئولیت‌های اجتماعی که دانشگاه‌ها خواهند داشت کارگروه‌هایی در استان بوشهر تشکیل و تلاش برای تدوین سند کارآفرینیبا محوریت دانشگاه علمی کاربردی و همکاری سایر دانشگاه‌ها در حال انجام است.

منصوری نسب گفت: امسال با اصلاحاتی که در نظام سنجش و پذیرش دانشجودر کشور اتفاق افتاد تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: در همین راستا استان در مسیر آمایش رشته‌ها، تقویت زیرساختها به خصوص در دانشگاه‌هایی که از لحاظ زیرساختی مشکل داشتند اقدام شد و همین امر باعث شد رشته‌های دانشگاهی تقاضا محور باشند و اغلب فرزندان استان در همین دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

وی تاکید کرد: نگاه دانشگاه‌ها حسب برنامه ششم توسعه به سمت مهارت آموزی، ارتقای کیفیت آموزشی و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی است.

منصوری نسب اضافه کرد: عجین شدن فضای کسب و کار استان با صنایع از جمله اتفاقاتی است که در استان بوشهر رخ داده و تلاش شده نگاه دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی به سمت کارآفرینی سوق داده شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر به دلیل داشتن برخی ظرفیت‌ها آمادگی تبدیل شدن به شهر دانشجویی را دارد و این امر می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: امسال ۵۰۰ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش می‌شوند که ۵۰ درصد آنها بومی و ۵۰ درصد غیر بومی هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: میزان پذیرش دانشجویان امسال دانشگاه علوم پزشکی در مقایسه با پارسال ۱۰۰ نفر معادل ۲۰ درصد افزایش ظرفیت یافته است.

وی اضافه کرد: براساس آمارها از این شمار دانشجو ۱۰۰ نفر در رشته پزشکی پذیرش شدند که ۱۲ نفر از آنان تعهدی و از ۲۳ نفر افراد پذیرش شده در رشته دکترای دندانپزشکی هشت نفر به صورت تعهدی مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی بیان کرد: براساس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افرادی که با عنوان تعهدی پذیرش می‌شوند ۱۲ سال تعهد خدمت در مناطق تعیین شده را دارند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲هزار و ۴۰۰ دانشجو در قالب ۳۵ رشته در دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

کشمیری گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در رشته تخصصی داخلی،  جراحی عمومی و کودکان هر کدام سه نفر دستیار تخصصی را امسال جذب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: فارغ التحصیلان امسال دستیار تخصصی همگی در امتحان بورد تخصصی ملی موفقیت کسب کردند.

وی در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمان حاضر یک خوابگاه با ۲۵۰ نفر ظرفیت درحال افتتاح و یک مورد در حال ساخت دارد که در صورت تکمیل تمام نیاز خوابگاهی دانشجویان این دانشگاه برطرف می‌شود.

وی افزود: همچنین ۲ خوابگاه اجاره‌ای داریم که به صورت مشارکتی (۵۰ درصد دانشگاه و۵۰ درصد دانشجو) فعال است مابقی خوابگاه‌ها ملکی است.

کشمیری ادامه داد: تمام متقاضیان خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خوابگاه دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۲۰۵  نفر عضو هیات علمی دارد گفت: امسال موفق شدیم حتی در مقطع پست دکترا نیز چهار سهمیه بگیریم که فارغ التحصیل پست دکترا نیز در استان بوشهر داشته باشیم.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر علوم پزشکی کارآفرینی دانشگاه فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت