Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@10:39:10 GMT

اتهام زنی آمریکا به ایران واشنگتن را رسواتر کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۱۴۰

اتهام زنی آمریکا به ایران واشنگتن را رسواتر کرد

خرداد؛ یک روزنامه لبنانی با اشاره به حمله سهمگین پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان و رو شدن دروغ های آمریکا مبنی بر حمایت از این تاسیسات نوشت: آمریکا راهی جز اتهام زنی به ایران نیافت، اما این اتهام بیش از پیش کاخ سفید را رسوا کرد.
روزنامه البناء لبنان در مطلبی با عنوان " حمله یمن به آرامکو، آمریکا و کشورهای عرب خلیج فارس را دیوانه کرده است" ادامه داد:  ضربه سخت و محکم ۱۰ پهپاد یمنی به قلب صنعت نفت عربستان و شرکت آرامکو که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، موجب شد دروغ های آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به سران عرب خلیج فارس مبنی بر اینکه "به ما پول بدهید تا از شما حمایت کنیم"، رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حمله در حالی صورت گرفت که  آرامکو از حمایت مستقیم آمریکا چه در سطح مراقبت راداری و یا موشکی و چه در سطح اطلاعاتی برخوردار است.
بامداد  شنبه (۲۳ شهریور ) رسانه‌های خبری عربستان از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای «بقیق» و «هجره حُریص» در شرق این کشور خبر دادند. ساعاتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.»
البناء در تحلیل این موضوع نوشت: میزان خسارت های اقتصادی و مالی و خدماتی وارد شده به آرامکو را می توان از اظهارات ترامپ مبنی بر آمادگی برای جبران کمبود نفت ناشی از حمله به شرکت نفت سعودی متوجه شد.
به نوشته این روزنامه، آمریکا برای توجیه شکست و رسوایی خود که خطر افزایش قیمت نفت و به لرزه در آمدن بازارهای بورس جهانی را به دنبال دارد، راهی نداشت جز اینکه انگشت اتهام را به سمت ایران و موشک های کروز نشانه رود، هرچند پذیرفتن اینکه این موشک ها به اهدف خود در عربستان سعودی اصابت کرده است، رسوایی دیگری برای آمریکا است، به همین دلیل شاهد سردرگمی و جنون آمریکا هستیم.
اتهام زنی به قیمت اعتراف به ناتوانی در برابر پهپادها
البناء نوشت: حمله یمنی ها به تاسیسات مهم سعودی در واکنش به تجاوز و تحریم کشورشان، یک اقدام مشروع است از همین رو آمریکا در واکنش به آن به اتهام زنی علیه ایران متوسل شده و این کشور را مسئول این حمله معرفی کرد، هرچند همین محکومیت نیز بیانگر قدرت نظامی است که می تواند سامانه های حمایتی آمریکا را پشت سر بگذارد؛ سامانه ایی که ظاهرا در برابر پهپادها ناتوان مانده است.
در مقابل جنون آمریکا، ایران آرام است و اطمینان دارد که جنگ کلامی آمریکا و تکرار اینکه همچنان گزینه های آن علیه ایران مطرح است، در حالی است که آمریکا با معادله بازدارندگی روبه رو است که ایران با سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا ترسیم کرد.
در این میان اروپا در یک اقدام قابل ملاحظه و در تکاپوی گفتگو با ایران از تزریق ۱۵ میلیارد دلار به صندوق اینستکس خبر داد.
این اقدام اروپا به معنی آغاز تحول مهم در مسیر گفتگو با ایران و گام برداشتن به سمت  دستیابی به تفاهم اولیه است که به نظر نمی رسد بدون توافق آمریکا صورت گرفته باشد همانطور که وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به این موضوع یادآور شد، اروپا نمی تواند بدون موافقت آمریکا ۱۵ میلیارد دلار به اینستکس واریز کند. برچسب ها: آمریکا ، یمن ، پهپاد ، ایران ، مقصر ، آرامکو ، تاسیسات نفتی ، عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا یمن پهپاد ایران مقصر آرامکو تاسیسات نفتی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو

روزنامه آمریکایی نوشت از آغاز جنگ غزه، رئیس‌جمهور آمریکا بارها روابط میان واشنگتن-تل‌آویو را «تزلزل‌ناپذیر» خوانده اما روابط ۵۰ ساله میان آن‌ها هر روز بدتر می‌شود و به دلیل اهداف متفاوت آن‌ها در جنگ در «بحران جدی» به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، روابط پرتنش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که واشنگتن و تل‌آویو چگونه با طولانی شدن جنگ غزه، از یکدیگر دور می‌شوند و ظاهرا روابط آن‌ها به سمت «شکافی علنی» گام برمی‌دارد؛ روابطی که زمانی «آهنین» به نظر می‌رسید.

«ایتامار رابینوویچ» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده گفت: «بحران بسیاری جدی در روابط آمریکا و اسرائیل وجود دارد».

بایدن که حامی تمام‌عیار تل‌آویو در جنگ بوده است، حالا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و انجام اقدامات بیشتر برای غیرنظامیان به نتانیاهو فشار آورده که شاید از تحویل تسلیحات واشنگتن به تل‌آویو خودداری کند. هم‌چنین روسای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده علنا در کنگره هشدار داده‌اند که آینده سیاسی نتانیاهو در «خطر جدی» قرار دارد.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۳۱ هزار نفر شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. محاصره تمام‌عیار مردم غزه نیر باعث بروز بحران در این باریکه خصوصا مناطق شمالی آن شده است.

شهادت فلسطینیان در حملات رژیم صهیونیستی

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه نوشت: «روابط آمریکا با نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه (رژیم صهیونیستی) سال‌ها به عنوان روابطی غیرقابل تغییر تلقی شده است و نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها هیچ‌کدام حاضر به نقض جدی این روابط نشده‌اند زیرا می‌ترسیدند که چنین چیزی به نفع حزب مقابل تمام شود».

این روزنامه آمریکایی تاکید می‌کند: «بایدن علاقه عمیقی به اسرائیل دارد؛ علاقه‌ای که او را به حمایت قاطعانه از جنگ علیه حماس سوق داده اس. اما با این حال، نتانیاهو به جای آنکه جواب آغوش بایدن را به این رئیس‌جمهور بازگرداند، هر بار او را پس می‌زند».

این رسانه می‌نویسد «رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت تشکیلات خودگردان فلسطین را به غزه بیاورد تا در نهایت یک کشور فلسطینی ایجاد شود اما نخست‌وزیر اسرائیل چنین طرحی را نپذیرفت با این حال باز هم بایدن اصرار می‌ورزد که اسرائیل را هرگز رها نخواهد کرد».

«مارتین ایندیک» سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی می‌گوید: «روابط بایدن و نتانیاهو به یک مسیر یک طرفه بدل شده است؛ به طوری که رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از نتانیاهو هزینه‌های سیاسی داده اما درخواست‌های او از سوی نخست‌وزیر اسرائیل رد می‌شوند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند
  • نامه تند ایران به شورای امنیت | واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه کوته‌فکرانه خود به ما اتهام می‌رنند | ایران ادعای فرانسه علیه تهران ر رد می‌کند
  • برنی سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • مشکل یک ایرانی در آمریکا برای سفر زیارتی به عربستان
  • مشکل یک استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا
  • ۲ کشته و ۵ زخمی بر اثر تیراندازی در واشنگتن
  • «متا» با اتهام فروش غیرقانونی مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو