Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@01:40:09 GMT

یونسکو: حدود 12 میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۲۰۶

یونسکو: حدود 12 میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

آمار‌های سازمان ملل از احتمال محرومیت حدود ۱۲ میلیون کودک از حضور در کلاس‌های درس خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نشان می‌دهد درصورتیکه تدابیر لازم اتخاذ نشود حدود ۱۲ میلیون کودک هرگز پا به مدرسه نخواهند گذاشت که در این میان دختران با موانع جدی‌تری مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ادره آزوله» مدیرکل سازمان یونسکو گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که ۹ میلیون دختر از حضور در کلاس‌های مقطع ابتدایی محروم خواهند شد که این آمار در پسران حدود سه میلیون نفر است.

تازه‌ترین اطلاعات از کودکان محروم از تحصیل در جهان حاکی از آن است که در مدت بیش از یک دهه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بدست نیامده است. سال گذشته نزدیک به ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان در طیف سنی شش تا ۱۷ سال از حضور در کلاس‌های درس محروم بوده‌اند. آمار‌های جدید انعکاس دهنده مشکلات و موانعی است که در تحقق دستیابی به آموزشِ باکیفیت و فراگیر برای همه افراد وجود دارد.

سیستم آموزشی افغانستان به دلیل سه دهه درگیری و جنگ نابود شده است. برای بسیاری از کودکان این کشور به پایان رساندن مقطع ابتدایی رویایی دست نیافتنی است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، همچنین برآورد‌های سازمان یونسکو نشان می‌دهد درصورتیکه شرایط فعلی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۳۰ یک ششم از کودکان شرایط حضور در مقطع ابتدایی و راهنمایی پیدا نخواهند کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یونسکو تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد