Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@06:04:32 GMT

تمهیدات پلیس راهور در بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۲۹۶

تمهیدات پلیس راهور در بازگشایی مدارس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ رضایی معاون ترافیک راهور تهران بزرگ در جلسه رونمایی نمادین سرویس مدارس اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز با 40 هزار کلاس درس در پایتخت داریم که قطعا با بازگشایی مدارس حجم بار ترافیکی سطح شهر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در روز شنبه با کمک فرمانداری و شهرداری مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ افزود: در خصوص بازگشایی مدارس نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم و در این حوزه با تمام امکانات و ظرفیت‌ها با شعار مهر ایمن،‌شهر ایمن پیش می‌رویم.

رضایی گفت: بیشترین مشکل سطح معابر عدم استفاده اولیا از سرویس مدارس است و باید اطمینان والدین به سرویس مدارس افزایش یابد و با نظارت پلیس اطمینان داشته باشند که دانش‌آموزان با امنیت وارد مدارس می‌شوند.

وی بیان داشت: عدم تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها تا ساعت 10 در ایام بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود و باید کامیون‌ها و کامیونت‌ها تخلیه بار خود را شب‌ها و یا وقت‌های دیگری انجام دهند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت:‌ در شهر تهران 12 هزار نفر برای سرویس مدارس در سال گذشته ثبت نام کردند و همین تعداد نیز در سال جاری ثبت نام می‌کنند.

رضایی افزود: 1200 نفر از رانندگان سرویس مدارس را آموزش داده‌ایم و به آنها کارت‌های مجوز تردد داده شده است و رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند این کارت‌ها را همراه خود داشته باشند و به زودی نیز همایشی آموزشی برای 10 هزار نفر از رانندگان سرویس مدارس در شهر تهران برگزار می‌شود و قوانین و مقررات لازم را به رانندگان سرویس مدارس آموزش می‌دهند.

وی گفت: بر اساس اجرای سامانه سپند بر روی تاکسی‌ها جی پی اس نصب می‌شود و والدین می‌توانند نظرات خود را بر روی سرویس مدارس داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت:‌امیدواریم با بازگشایی مدارس از خودروهای شخصی کمتر و از خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کارمندان در ساعت‌های شناور وارد محل کار خود خواهند شد تا بتوانیم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کنترل کنیم.

وی افزود:‌بیشترین حجم ترافیک در همت، حکیم و نیایش، خواهد بود و در خواست می‌شود در صورت بروز حادثه رانندگان خودروها را کنار بزرگراه هدایت کنند تا موجب افزایش بار ترافیکی نشوند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت: یکسری مدارس پرمخاطب در معابر شمالی شهر تهران وجود دارد که موجب افزایش ترافیک می‌شود و متاسفانه بیشتر مدارس ابتدایی نمونه دولتی و غیرانتفاعی در مناطق شمالی شهر تهران راه‌اندازی می‌شود که معابر آن ظرفیت‌های لازم را ندارد.

رضایی افزود: در 6 ماهه دوم سال جاری نیز مشکلات ترافیکی خواهیم داشت و امیدواریم که دیگر در معابر کوچک مدرسه‌ای افتتاح نشود و در صورت لزوم نظر پلیس راهور را نیز اتخاذ کند.

وی بیان داشت: بعضی از مدارس پرمخاطب نیز در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند که نیاز است مسئولان مدارس مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: تعطیلی همزمان برخی مدارس نیز موجب افزایش مشکلات ترافیک می‌شود که امیدواریم ساعت تعطیلی مدارس تغییر پیدا کند تا ترافیک روان‌تری داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ترافیک بازگشایی مدارس سرویس مدارس سامانه سپند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزخیابان‌های اصلی گلبهار به دوربین ثبت سرعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس پلیس راهور گلبهار گفت: برای نخستین بار همه خیابان‌های اصلی گلبهار به دوربین‌های ثبت میانگین سرعت مجهز می‌شوند.
سرهنگ سید حسین کلالی در حاشیه راه اندازی دوربین کنترل سرعت در بولوار استقلال گلبهار افزود:این سامانه تخلفات رانندگی را از جمله سرعت را رصد و ثبت می‌کند.
وی گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی مهم‌ترین عامل در تصادفات سرعت غیر مجاز است.
رئیس پلیس راهور گلبهار افزود: سیاست پلیس تعمیق فرهنگ درست رانندگی، آموزش و حرمت مداری مقررات و کاهش حضور فیزیکی پلیس در خیابان‌ها است. 
وی گفت: حداکثر سرعت ثبت شده توسط دوربین در بلوار استقلال ۶۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده تا از احتمال تصادف کاسته شود.
کلالی افزود: سرعت نقش محوری در سوانح فوتی و جرحی دارد و یکی از برنامه‌های اصلی افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت با مشارکت شهرداری گلبهار است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • بودجه کنترل ترافیک مازندران با حجم ترددها تناسب ندارد
  • هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور
  • بیشترین مقصران تصادفات چه کسانی هستند؟ | سهم ۴۴ درصدی این دسته در تصادفات | ببینید
  • تجهیزخیابان‌های اصلی گلبهار به دوربین ثبت سرعت