Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:52:36 GMT

اقتصاد اولویت اصلی رأی دهندگان آمریکایی است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۴۱۹

اقتصاد اولویت اصلی رأی دهندگان آمریکایی است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- فاطمه محمدی پور: در آستانه نشست سران گروه ۷ بود که آمریکا و چین تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای یکدیگر وضع کردند تا جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان وارد مرحله تازه‌ای شود.

ساعاتی پس از آن‌که دولت چین تهدید کرد به تلافی تعرفه‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا بر کالاهای چینی، ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی شامل دانه سویا، خودرو و نفت را طی دو مرحله مشمول تعرفه‌های جدید خواهد کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از افزایش مجدد تعرفه بر واردات کالاهای چینی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ طی چند پیام توئیتری متوالی اعلام کرد تعرفه‌های اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی –که اکنون در حال اجراست- از ابتدای ماه اکتبر (۹ مهر) از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد خواهد رسید. همچنین تعرفه ۱۰ درصدی که قرار بود از روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال شود، به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

با این حال اکنون خبرهایی از تمایل دو طرف برای بازگشت به میز مذاکره تجاری شنیده می‌شود ولی کارشناسان معتقدند این مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و تنش تجاری میان این دو قدرت اقتصادی ادامه خواهد داشت.

در این ارتباط خبرنگار مهر مصاحبه‌ای با «پروفسور تام لی» استاد علوم سیاسی کالج  پومونا امریکا تنظیم نموده که در ادامه می‌آید.

* جنگ تجاری ایالات متحده امریکا و چین وارد مرحله جدی تری شده است. آیا چشم اندازی برای بهبود اوضاع وجود دارد؟

من نیز چنین فکر می کنم. جنگهای تجاری نهایی، حرکاتی تشدید کننده برای تشنج زدایی هستند. سرانجام یک طرف تسلیم می شود. با پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در امریکا، واشنگتن ممکن است تسلیم شود- اگر اقتصاد آن خیلی آسیب دیده باشد.

ممکن است چین نیز تسلیم شود زیرا رشد اقتصادی آن در حال کند شدن است. این جنگ نمی تواند برای همیشه ادامه یابد و فکر می کنم در حال رسیدن به بازی نهایی هستیم.

* برخی بر این باورند که جنگ تجاری ایالات متحده امریکا با چین می تواند تأثیر منفی بر اقتصاد ایالات متحده امریکا داشته باشد، در نتیجه اقتصاد که برگ برنده ترامپ است را به چالش می کشد. نظر شما در این ارتباط چیست؟

این یک معماست. این جنگ باید تأثیر بیشتری بر اقتصاد داشته باشد، اما اقتصاد ایالات متحده کاملاً خوب پیش می رود. نمی دانم آیا این امر با اصلاحات سال ۲۰۰۸ که باعث شده اقتصاد مقاوم تر شود، ارتباط دارد یا خیر. تا زمانی که تعداد بیکاری کم باشد، ترامپ می تواند ادعا کند که اوضاع خوب پیش می رود. بازار نیز در رکود قرار دارد. چند افت بزرگ وجود داشته است، اما بهبودی فقط چند روز بعد اتفاق می افتد.

 *آیا جنگ تجاری ایالات متحده امریکا و چین بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ تأثیر خواهد گذاشت؟

 دموکرات ها تمام تلاش خود را می کنند تا این امر به یک معامله بزرگ تبدیل شود. من مطمئن نیستم که آیا این جنگ نتایج  انتخابات ریاست جمهوری را تحت تأثیر قرار خواهد داد یا خیر. با توجه به سیستم کالج انتخاباتی،  مهم این است که در کدام ایالت ها برنده می شوید تا اینکه چند نفر را متقاعد می کنید.

*به نظر شما، کدام موضوعات برای رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جهوری سال ۲۰۲۰ جدی تر است؛ مسائل اقتصادی یا سیاست خارجی؟

 مسائل اقتصادی همیشه مهمترین مسئله برای رای دهندگان است. سیاست خارجی در اولویت دوم قرار دارد. من فکر می کنم این امر برای همه کشورها صادق است.

*اصلی‌ترین ضعف در سیاست خارجی ترامپ چیست؟ کدام نقص در سیاست خارجی ترامپ مخالفان او را ترغیب به حمله به وی می کند؟

سیاست خارجی ترامپ غیرقابل پیش بینی است. این واقعیت می تواند هم نشانه ضعف باشد هم نشانه قوت. ضعف است زیرا باعث می شود مردم آن آماده پذیرش چنین سیاستی نباشند. قدرت است زیرا سایر کشورها از جمله چین، تهدیدات وی را جدی می گیرند.

کد خبر 4715997

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا چین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عربستان سعودی عراق فلسطین دونالد ترامپ نتانیاهو سوریه روسیه جنگ 2015 یمن افغانستان انگلیس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ + فیلم

به گزارش جماران؛ فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.

 این دادگاه قرار است به پرونده ترامپ در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند.

 

حجم ویدیو: 1.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ + فیلم
  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی