Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:11:01 GMT

تولید آلبالو در استان سمنان ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۴۲۱

تولید آلبالو در استان سمنان ۲ برابر شد

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله رضایی ظهر دوشنبه در نشست با مدیران بخش تولیدات گیاهی این سازمان درباره عملکرد این واحد به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۷۹ تن محصول آلبالو در سطح استان برداشت شد، ابراز داشت: امسال این میزان با دو برابر افزایش به تولید شش هزار و ۵۹۲ تن در استان سمنان رسید

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته برداشت محصول آلبالو از سطح ۷۳۰ هکتار استان سمنان صورت گرفت، افزود: سطح غیر بارور آلبالو سال گذشته ۱۲۷ هکتار را شامل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه در مجموع ۹۵۰ هکتار از باغات استان سمنان به آلبالو اختصاص دارد، ابراز داشت: امسال سطح غیر بارور این محصول ۱۸۹ هکتار و سطح بارور آن نیز ۷۶۲ هکتار گزارش می‌شود که نسبت به سال قبل رشد را نشان می دهد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: بیشترین میزان کشت به نواحی سردسیری استان نظیر شمال شاهرود مربوط می‌شود که خوشبختانه امسال شاهد تولید دو برابری این محصول هستیم.

وی با اشاره به ارقام این محصول باغی گفت: مجاری و محلی برخی از ارقام کشت‌شده این محصول در استان سمنان استکه از جمله ارقام با کیفیت محسوب می شوند.

کد خبر 4719858

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان برداشت محصول ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه با بیان اینکه تاکنون ۶ دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده، گفت: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات‌باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

ترابی با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیرماه هر سال آغاز می‌شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود، افزود: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت‌های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می‌برند.

 اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است و که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران