Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حق شناس در دیدار با هیات اجرایی و دبیران شهرستان های خانه کشاورز استان ، تصریح کرد: کشورهای همسایه می توانند مشتری محصولات استان باشند به شرط آنکه تولیدات متناسب با تقاضا در استان صورت گیرد و فعالیت های بازرگانی نیز در استان تقویت شود.

وی افزود: گلستان به لحاظ امکانات و ظرفیت ها جزء 10 استان برتر کشور است که باید این قابلیت های بالقوه به فعلیت درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: درآمد زایی تنها از طریق کارخانه های فولاد و سیمان صورت نمی گیرد بلکه با توجه به اینکه گردشگری سومین صنعت درآمدزای دنیاست وگلستان نیز از قابلیت های بالای گردشگری برخوردار است، می توان از این ظرفیت در مسیر درآمزایی وتوسعه استان استفاده کرد.

استاندار گلستان با اشاره به ویژگی های استان، گفت: در بین 31 استان کشور تنها 4 استان از مزیت مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برخوردارند و گلستان یکی از این استان هاست که البته استفاده چندانی از این مزیت نبرده است.

حق شناس خاطر نشان کرد: تا کنون 40 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و عملیات زهکشی 30 هزار هکتار دیگر نیز از دو ماه گذشته آغاز شده که تلاش داریم ظرف دو سال آینده از آن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به نقش کاشت درختان در حفظ خاک و جلوگیری از سیلاب، گفت: باید تلاش کنیم در 110 هزار هکتار اراضی شیب دار استان درختان مثمر را بکاریم تا مانع افزایش خسارت ها در سیل های احتمالی آتی باشیم.

لازم به ذکر است در این دیدار اعضای خانه کشاورز استان دغدغه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون پیشرفت و توسعه استان با استاندار گلستان در میان گذاشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهره وری زمین سیل کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش‌ برای سومین سال متوالی در حال اجراست.

علی دیانتی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم  آبی است که از این میزان ۱۸۹هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم زار مشارکت دارد. 

وی اظهار کرد: بیشترین سطح  مربوط به شهرستان بوکان است با  ۵۲ هزار هکتار گندم زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بیمه گندم زارها هم اظهار کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم زارهای طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم  گزارش نشده است، اضافه کرد: سطح سبز دیم زارها  امسال(سال زراعی جاری) باتوجه به بارندگی های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده های  لازم برای کشت‌های  پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش بینی های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی دارد که سالانه ۸۴۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

ارقام گندم کشت شده در گندمزارهای آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود