Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، طرح «هنر برای همه» با هدف بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از آثار فاخر هنری از ابتدای سال ۹۸ و با برگزاری کنسرت‌های ارزان قیمت به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری از ادامه این طرح در حوزه نمایش خبر داد و گفت: حمایت از آثار فاخر هنری و عرضه آن برای استفاده عموم مردم از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نمایش «خاتون» از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

وی افزود: حسین عالم بخش نویسنده و کارگردان این نمایش در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر هنرمندان تئاتر انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی معرفی شد. او نمایش «خاتون» را در سه سال گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری و سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برد و با بیش از ۶۰ اجرا توانست بیش از چهل هزار مخاطب را به تماشای داستان خود بنشاند.

اوحدی درباره جزئیات این نمایش گفت: «خاتون» با بهره‌گیری از تاریخ اسلام و اسناد مستدل، اوضاع شهر شام را پس از بازگشت اسرای کربلا روایت می‌کند، به بررسی وضعیت اجتماعی و سیاسی آن زمان می‌پردازد، از غفلت مردم و ناآشنایی آنها با اهل‌بیت عصمت و طهارت(س) می‌گوید و چگونگی افشای دسیسه‌های حکومت بنی‌امیه توسط استقامت بانوی صبر و دردانه سیدالشهدا(ع) را به تصویر می‌کشد.

عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، امید زندگانی، علی برجی و منوچهر علی‌پور بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «خاتون» از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ با شماره‌های:۹۱ـ۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ تماس بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر شهرداری تهران فرهنگی هنری کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی