Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر نیوزیلند با اعلام حمایت مالی بیشتر از افرادی که در حمله به مساجد «کریستچرچ» آسیب‌های روحی و روانی دیده‌اند، گفت: لازم است بازماندگان، خانواده‌ها، جامعه اسلامی و مردم کریستچرچ بدانند که ما تا ابد از آنها حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «rnz»، نخست وزیر نیوزیلند از حمایت مالی بیشتر از افرادی که در حمله به مساجد کریستچرچ آسیب های روحی و روانی دیده اند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کابینه نیوزیلند تصویب کرد: مبلغ 8.7 میلیون دلار به قربانی های حمله به مساجد کریستچرچ اختصاص داده شود.

 

این در حالی است که پیش از این نیز بودجه ای معادل 8.5 میلیون دلار در برنامه بودجه سال جاری نیوزیلند برای حمایت از سلامت روانی قربانی های حمله به مساجد کریستچرچ در نظر گرفته شده بود.

 

«جاسندا آردرن» در این باره گفت: در حالی که شش ماه از حمله به مساجد کریستچرچ در روز 15 مارس سال جاری میلادی می گذرد، دولت نیوزیلند می داند که در سال های آتی با آسیب های روانی آن روز مواجه خواهد بود.

 

وی افزود: لازم است بازماندگان، خانواده ها، جامعه اسلامی و مردم کریستچرچ بدانند که ما تا ابد از آنها حمایت خواهیم کرد.

 

بودجه ای که دولت نیوزیلند در نظر گرفته است شامل هزینه های درمان اختلال استرس پس از سانحه و سایر موارد جدی، حمایت از سلامت روان، آموزش صلاحیت فرهنگی برای پزشکان عمومی و کمک به مقاومت در جامعه می شود.

 

نخست وزیر نیوزیلند از همه افرادی که در حمایت از آسیب دیدگان حمله به مساجد کریستچرچ مشارکت داشته اند از رهبران جامعه گرفته تا سازمان های پزشکی و پرسنل سلامت روان، تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا ماه محرم عزاداری محرم عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان محرم شیراز نماز ظهر عاشورا عزاداری امام حسین ع کریستچرچ نیوزیلند مساجد جهان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند

دولت جو بایدن از همان روز‌های نخست جنگ غزه به طور گسترده حمایت خود را از نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها اعلام داشته و از ارسال هیچ گونه تسلیحاتی برای تحقق این امر کوتاهی نکرده است. با این وجود، مقامات کابینه راستگرای صهیونیست از این موضوع به هیچ عنوان خشنود نیستند. 

به گزارش الجزیره، آمیچای چیکلی، وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از دولت بایدن به دلیل آنچه عدم حمایت مناسب از اسرائیل خواند، انتقاد کرد. 

بر این اساس، چیکلی به رادیو کان در این باره گفت: ما شاهد آن بودیم که بایدن اقدامات لازم به منظور نشان دادن قدرت آمریکا در حمایت از اسرائیل را نشان نداد. همین مسئله به اسرائیل و دیگر کشور‌ها آسیب وارد کرد. 

این وزیر راستگرای صهیونیست که از مقامات ارشد حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، خاطر نشان کرد: ما در ابتدای جنگ شاهد بودیم که وی در پاسخ به تهدیدات ایران و حزب الله از آنها خواست از هر گونه ماجراجویی اجتناب کنند، اما همگان دیدند که نتیجه کار چه بود. 

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، افزود: اگر من یک شهروند آمریکایی با حق رای بودم بی تردید به دونالد ترامپ، رقیب بایدن و نامزد جمهوریخواهان رای می‌دادم. 

علی رغم حمایت‌های بی دریغ دولت بایدن از کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست از انتقادات سطحی مقامات کاخ سفید درباره آمار بالای کشتار غیرنظامیان در غزه ناراضی هستند. این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که اکنون بایدن در آستانه امضای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به تل آویو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان