Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شهرنوشت، رضا عبدالملکی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به سیاست‌های شهرداری تهران در راستای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک و کم حجم سازی بطری‌های بازیافتی و همچنین ارتقاء سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه حیوانات شهری با آلودگی کم‌تر و جلوگیری از انتقال بیماری، با همکاری اداره بازیافت و تفکیک پسماند شهرداری منطقه یک اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار منطقه یک در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: در کنار این دستگاه آموزشگری مستقر است تا به شهروندان نحوه کار با دستگاه را آموزش دهد بدین روش که با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و در ظرف انتهای دستگاه وارد می‌شود و حیوانات شهری می‌توانند از آن استفاده کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند آب مانده در ته بطری خود را نیز در محل مشخص شده خالی کنند تا آب کافی نیز کنار ظرف غذای حیوانات قرار گیرد.

وی افزود: بوستان قیطریه بدلیل وجود تعداد زیادی از حیوانات شهری از جمله گربه‌ها، پرندگان و ... بهترین مکان برای جانمایی این دستگاه در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می‌کند و گنجایش ۲۴۰ لیتر را دارد و با توجه به مشارکت شهروندان و پر شدن مخزن بازیافت، مسئول مربوطه اقدام به تخلیه و فضاسازی مجدد دستگاه می‌کند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بوستان قیطریه اجرا شده و در صدد هستیم با توجه به مشارکت و استقبال شهروندان با تولیدکنندگان این دستگاه‌ها مذاکره کنیم تا ساخت آنها به تولید داخلی برسد.

کد خبر 455105 برچسب‌ها بازیافت حیوانات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازیافت حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند