Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@11:59:32 GMT

یارانه ۸۰۰ هزار نفر قطع می‌شود/آمریکا صداقت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۶۱۷

یارانه ۸۰۰ هزار نفر قطع می‌شود/آمریکا صداقت ندارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ،

علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری، گفت: رئیس جمهور در ادامه مذاکرات آستانه و برای برقراری نظم و ثبات سوریه به آنکارا سفر کرده است. کشورهای مهم منطقه بیشترین حق را برای حل منازعات منطقه دارند. روابط ما با ترکیه و روسیه در بهترین حالت خودش قرار دارد.

بهبود روابط ایران با همسایگان از برکات تحریم است

وی بیان کرد: امروز از برکات تحریم این است که رویکرد ما در ارتباط با همسایگان بسیار بهبود یافته و امکانات خوبی را برای ما فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت گفت: عده ای به دنبال بی اعتمادی و بی ثباتی در منطقه هستند و متاسفانه یمن تحت شدیدترین حملات قرار دارد.

ربیعی افزود: ما طرح ۴ ماده ای را در نخستین روزهای بحران یمن برای حل این بحران آماده کردیم و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد که صلح و ثبات به یمن و همه کشورهای منطقه بازگردد چون ناامنی به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

وی تصریح کرد: امیدواریم که در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به نیویورک بتوانیم باز هم حقانیت ایران را به جهانیان ثابت کنیم.

توقف کلیه تحریم ها شرط ضروری برای آغاز یک دیپلماسی سازنده است

سخنگوی دولت ادامه داد: ما هیچ نشانه ای که صداقت در آن باشد از آمریکا نمی بینم و بر این اساس امکان دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک وجود ندارد. توقف کلیه تحریم ها شرط ضروری برای آغاز یک دیپلماسی سازنده است.

ربیعی گفت: درجلسه اخیر سران قوا گزارشی از ثبات قیمت ها و بهبود تولید و بازار ارز ارائه شد و همچنان بر اختیاراتی که بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز دارد، تاکید شد.

سخنگوی دولت در خصوص حذف یارانه دهک های بالا، گفت: مجلس تصمیم گرفته بود سه دهک حذف شود یعنی چیزی حدود سی میلیون‌نفر که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریمها قطعا تصمیم گیری در مورد سه دهک امری دشوار است.

یارانه ۸۰۰ هزار نفر حذف خواهد شد

وی ادامه داد: اصل حذف یارانه افراد ثروتمند ادامه دارد و قولی که وزیر کار دادکه در مهر ماه اقدام‌می شود اجرایی خواهد شد و در این امر قطعا فشار به طبقات ضعیف و متوسط وارد نخواهد شد.

ربیعی اظهار داشت: یارانه چند درصد از دهک های بالا در مرحله اول در مهرماه حذف خواهد شد یعنی چیزی حدود ۸۰۰ هزار نفر را شامل می شود، همچنین برای امکان‌اعتراض و پاسخگویی به اعتراض هم‌ تمهیداتی اندیشیده شده است.

156 / 156 علی ربیعی ترامپ سوریه ترکیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علی ربیعی ترامپ سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازندران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کوروس ربیعی با اشاره به اینکه در فصل بهار هر سال حدود 50 تا 60 گونه پرندگان مهاجر تابستان گذران برای زادآوری، با جمعیت بیش از یک میلیون بال وارد مناطق زیست محیطی و عرصه‌های طبیعی مازندران می‌شوند، گفت: چلچله‌ها عمده‌ترین مهاجران تابستان گذران برای زادآوری و جوجه‌ریزی هستند که از چند روز قبل به مازندران رسیدند و مهاجرت این پرندگان تا اواسط بهار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چلچله در زبان مازندرانی چِلچِلا است، افزود: این پرندگان با بال‌های باریک و کوتاه و دم دو شاخه در گذشته آن‌ها را پرستو می‌خواندند و نام آن چلچله است که  از لحاظ علمی و پرنده‌شناسی تفاوت زیادی با پرستو‌ها دارند.

رییس اداره حیات وحش محیط زیست  مازندران عنوان کرد: حواصیل و بلبل نمونه‌های دیگری از پرندگان مهاجری هستند که  مازندران را برای تابستان گذرانی انتخاب می‌کنند و سسک، زنبورخواران، بوتیمار، پرستو دریایی و گاوچرانک هم در مازندران تابستان گذرانی می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه پرستوی دریایی بزرگترین گروه از مهاجران تابستان گذران در مازندران است که جمعیت بیش از 50 هزار بال دارد، گفت: پراکندگی سکونتگاهی پرندگان مهاجر تابستان‌گذران از دریا تا دشت و جلگه و کوهستان است و این پراکنش موجب شده تا در مشاهدات روزمره جمعیتشان ملموس نباشد.

وی افزود: برخی از پرندگان مهاجر مانند اردک ابرو سفید و صدف خور‌ها چند روزی را مهمان طبیعت مازندران هستند.

این مسئول یادآور شد: پرندگان تابستان‌گذران از اواخر اسفند ماه مهاجرت خود را به مازندران آغاز می‌کنند و در فصل گرم سال در مناطق آب‌بندانی تابستان‌گذرانی دارند.

ربیعی گفت: برخی از این پرندگان با طی کردن مسافت‌های طولانی، از کشور‌های آفریقایی  به مازندران آمده و برخی هم از استان‌های همجوار به استان می‌آیند.

رییس اداره حیات وحش محیط زیست  مازندران یادآور شد: تالاب‌ها و آب بندان‌ها محیط‌هایی هستند که کارکرد اصلی آن‌ها ذخیره آب برای کشارزی است و لانه‌گزینی پرندگان برای تولیدمثل در نیزار‌ها ضرورت رعایت و حفظ امنیت این نقاط را برجسته می‌سازد.

وی گفت: مازندران 2 میلیون و 300 هزار هکتار مساحت دارد که 2 میلیون هکتار از این مساحت  مربوط به عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی بوده و  530 هزار هکتار مناطق حفاظتی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • ایران با «وعده صادق» چه پیام‌های استراتژیکی به اسرائیل و آمریکا داد؟
  • حرفهای خواندنی محمد ربیعی از روز عجیب یادگار
  • عملیات ایران معادلات منطقه را تغییر داد | حماقت اسرائیل ادامه یابد؛ نبرد بزرگتر خواهد شد
  • مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
  • آیت الله اعرافی در منزل شهیدالقدس «محسن صداقت» حضور یافت
  • خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران