Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:35:01 GMT

100 گروه خدمات مالی خرد در روستاهای ایلام تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۷۰۰

100 گروه خدمات مالی خرد در روستاهای ایلام تشکیل شد

شاپور کردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف توانمندسازی و بهبود زندگی افراد کم درآمد در مناطق روستایی (اعم از مددجویان و افراد عادی) با اولویت زنان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح پس از تشکیل گروه و جمع آوری پس اندازهای اعضا و راه اندازی صندوق مالی، بنام گروه خودیار در بانک، حساب باز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام اضافه کرد: در مرحله بعدی بانک گروه را بر پایه سرمایه اجتماعی ارتقا داده و سود و عملکرد مالی و اجرایی آنها را مورد ارزیابی و اعتبار سنجی قرار می دهد.

کردی افزود: در پایان بر اساس نتیجه اعتبار سنجی، بانک بدون اخذ سپرده وثیقه و ضامن به گروه با حداقل نرخ سود بانکی معمول وام پرداخت می کند و گروه نیز بر پایه طرح های کسب و کار تایید شده اعضا، وام بانکی را میان آنان توزیع می کند.

وی تاکید کرد: خدمات این طرح  به شکل برون سپاری به بخش های غیر دولتی از جمله درمانگاه های مددکاری اجتماعی و موسسه های غیر دولتی محلی و توسط بانک کشاورزی انجام می شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه مرحله نخست طرح طرح مذکور از سال ۹۱ اجرا شده ادامه داد: در این مرحله و به مدت پنج سال در مجموع ۳۰۰ گروه خودیار در مناطق روستایی تشکیل شد.

به گفته کردی، در مرحله دوم این طرح  تشکیل ۱۰۰ گروه در مدت سه سال در مناطق روستایی استان در دستور کار  قرار گرفته و بر اساس ارزیابی های انجام گرفته  این طرح نقش بسزایی در افزایش توانمند سازی مردم مناطق روستایی دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات روستاییان اشتغال است که اجرای گسترده این طرح با همکاری سایر ارگان ها در رفع معضل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نقش مهمی دارد.

وی کاهش نسبی فقر، توسعه عدالت اجتماعی از راه فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه های کم درآمد، بالابردن سرمایه اجتماعی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و کمک به کاهش نرخ بیکاری را از ویژگی های اجرای این طرح برشمرد.

به گزارش ایرنا، ۳۳ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغال توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق درگیر سیلاب، به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده بر روند بازگشایی محورهای مواصلاتی نیز نظارت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان
  • رد رشوه ۱۱۰ میلیون ریالی ماموران وظیفه شناس در هلیلان 
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد