Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@06:12:24 GMT

«تصنیف و ترانه» آذر منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۷۷۳

به گزارش ایلنا، آلبوم «تصنیف و ترانه» در قالب تازه‌ترین مجموعه موسیقایی گروه «همنوازان فاخته» آذرماه سال جاری در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

خشایار پارسا سرپرست گروه «همنوازان فاخته» با اعلام این خبر توضیح داد: این اثر اجرای کنسرت گروه «همنوازان فاخته» در تالار رودکی تهران و آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته در راستای تفکرات گروه مبنی بر ضبط آثار موسیقی به صورت گروهی، همنوازان فاخته اجرای زنده خود را پالایش و روانه بازار می‌کنند.

وی افزود: در موسیقی ایران ۲ گونه اثر با کلام به صورت موزون (متریک) موجود است، که یکی مربوط به دوران قاجار و دیگری پهلوی است. این اثر با نگرش و تامل بر این ۲ گونه یعنی تصنیف قاجاری و ترانه پهلوی اجرا شده است. بر همین اساس گروه  «همنوازان فاخته» در طول فعالیت خود تلاش کرده با ثابت نگه داشتن اکثر اعضای گروه به یک امضای شخصی در اجرا و بیان موسیقی کلاسیک ایران برسد.

محبعلی بخشی خواننده، هدایت کلاری نوازنده بم تار، محمد مهدی شیخ نوازنده تار، ابوذر حسینی نوازنده عود، آرمان حیدریان نوازنده کمانچه، هامون بهرامی مقدم نوازنده سنتور، حسین گازر نوازنده تنبک، نیما داغمه چی نوازنده تار، علیرضا رسولی نوازنده کمانچه آلتو و خشایار پارسا نوازنده سنتور آلبوم «تصنیف و ترانه» هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی موسیقی پاپ وزارت ارشاد آلبوم کنسرت بنیاد رودکی خانه موسیقی انجمن موسیقی دفتر موسیقی موسیقی کلاسیک گروه همنوازان فاخته خشایار پارسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روز پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

در این اجرا علاوه بر صادق شیخ زاده (آواز)، محمدرضا برزین (نوازنده سه تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه تار بم و سه تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی ( نوازنده ساز‌های کوبه‌ای) حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند جهت دریافت کارت ورودی به روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد
  • کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از دوشنبه منتشر می‌شود
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از سوم اردیبهشت منتشر می‌شود
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از یکشنبه منتشر می شود
  • (عکس) جشن هزار دف، با سانسور تصاویر زنان نوازنده!