Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:06:37 GMT

اعتبارات پاسخگوی مأموریت‌های مرزبانی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۷۸۲

اعتبارات پاسخگوی مأموریت‌های مرزبانی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در جریان بازدید هیئت بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح از مرزبانی ناجا به تشریح مأموریت‌های فرماندهی مرزبانی در مرزهای کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی مأموریت‌های متنوع انتظامی و نظامی دارد که یکی از مأموریت‌های اصلی آن مرزبانی است و با اولویت در ناجا در حال مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه به نیروی انتظامی نگاه پلیسی است، افزود: ناجا یک سازمان پلیسی و نظامی است که باید با بررسی بیشتر در برنامه ریزی، بودجه و قانون‌گذاری، رویکرد آن اصلاح شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کمبود اعتبارات و تجهیزات، پاسخگوی مأموریت‌های نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، گفت: با تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه ماموران این نیرو، ماموریت های خود را به نحو مطلوبی انجام می دهیم.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه رویکرد مرزبانی در هیچ کشوری "پلیسی" نیست، تصریح کرد: مرزبانی در نیروی انتظامی وظیفه دیپلماسی دارد و تنها رده‌ای در نیروهای مسلح کشور است که اختیار ارتباطات دیپلماتیک با کشورهای همسایه را دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر توجه ویژه به مرزبانی در حوزه دیپلماسی، دریابانی، پشتیبانی و دفاعی گفت: مرزبانی جایگاه ویژه و ملی دارد که قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نشده؛ نیروی انتظامی در یک دهه گذشته، تلاش مضاعفی بر ارتقاء شرایط مرزبانی و امنیت مرزهای کشور داشته و بعضی از کمبودها را با ایثارگری جبران کرده است.

وی با اشاره به معیشت مرزبانان و نیازمندی‌های آنان عنوان کرد: یکی از مولفه های اصلی ماندگاری نیرو، انگیزه و کاربرد آنان در مرزها، ایجاد شهرک های سازمانی است که باید به صورت ویژه مدیریت و اعتبارات آن تأمین شود.

مقام عالی مرزبانی ناجا با بیان طرح جامع مرزبانی خاطرنشان کرد: طرح جامع مرزبانی، مدال افتخار نیروی انتظامی است که باید با اعمال و نتایج مطلوب در مرزها، سپاسگزار اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

کد خبر 4719870 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح نیروی انتظامی سردار قاسم رضایی مرزبانی فرمانده مرزبانی ناجا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی دستگیری سارق شهر تهران محسن حاجی میرزایی سازمان حج و زیارت مواد مخدر بانک سرمایه نیروی انتظامی پلیس راهور آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی منطقه اهر گفت: اولویت اول ما مقابله با سرقت و جرائم خشن می باشد که امسال نسبت به مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۹ درصدی سرقت و جرائم خشن و افزایش ۳۰ درصدی کشف اموال مسروقه هستیم که با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های مربوطه و مردم صورت گرفته.

سردار علی محمدی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر نیز شاهد موفقیت‌های خوبی هم بودیم و یکی‌از استان‌های موفق در بحث برخورد با اراذل و اوباش هستیم.

وی با اشاره به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و درون شهری در استان نیز عنوان کرد: نسبت به مشابه سال قبل آمار جانباحتگان درون شهری بدون احتساب فوتی‌های بیمارستان که متاسفانه بالای ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها هستند شاهد کاهش ۳۸ درصدی هستیم و در تصادفات جرحی جاده‌ها نیز کاهش ۲۸ درصدی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت محله محور یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های پلیس میباشد گفت: مردم، ضلع اصلی امنیت میباشند و هر جایی که مردم در حوزه ایجاد امنیت پایه کار بودند شاهد اتفاقی میمون بودیم که نهایتا منجر به امنیت پایدار گردیده و همه اقشار در کنار پلیس در تامین امنیت جامعه نقش اساسی دارند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: متاسفانه بعد از وقایع ۱۴۰۱ دشمن توانست بصورت زیربنایی کار کند که در مقابله با این موضوع باید تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند که بطور مستقیم ۲۸ دستگاه در این موضوع دخیل هستند و نیروی انتظامی بنا به دستور مقام معظم رهبری پایه کار آمده که متاسفانه بخشی از دستگاه‌ها در این مورد فاصله گرفته اند و باید سیستم آموزشی به وظیفه اساسی خود عمل کند.

سردار محمدی افزود: متاسفانه در حال حاضر بی حجابی در سنین پایین اتفاق می‌افتد که باید خانواده‌ها و مراکز آموزشی در این خصوص پایه کار باشند و اقدامات آموزشی و پیشگیرانه داشته باشند.

وی عنوان کرد: در بحث افکار سنجی عمومی، نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در خیلی از شاخص‌ها از میانگین کشوری رتبه برتر را دارد و این نشان از اعتماد، همراهی و تعامل مردم با نیرو‌های انتظامی را دارد که در اکثر موارد فاصله ۲۰ امتیازی با سایر استان‌ها را کسب کرده ایم که باید قدردان مردم ولایتمدار و متدین استان باشیم.

وی عنوان عنوان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اسفند ماه سال گذشته در طرح‌های ویژه‌ای به مردم خدمت رسانی می‌کند که با آگاهی و عمل به وظیفه قانونی خود خوشبختانه هیچ گونه مساله امنیتی در سطح استان مشاهده نکردیم.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در خصوص مدیریت ترافیک شهری عنوان کرد: متأسفانه در این حوزه وضعیت و عملکرد خوبی نداریم و شاهد یک بی انظباطی ترافیکی در سطح استان هستیم که این موضوع به فرهنگ عمومی باز میگردد و قرار نیست برای هر خیابان یک مامور داشته باشیم.

سردار محمدی ضمن گلایه از کم کاری شهرداری‌ها، دستگاه‌های متولی و شورای ترافیک در شهر‌ها جهت مدیریت ترافیک شهری افزود: متاسفانه خیلی از مواردی که میتواند در کاهش و مدیریت ترافیک شهری کارساز باشد نه از سوی شهرداری‌ها و نه تمامی دستگاه‌های متولی رعایت و اجرا نمی‌شود و ما امروز باید به سوی هوشمند سازی و فرهنگ سازی حرکت کنیم و شایسته است در این خصوص شورای ترافیک اقدامات زیربنایی و زیر ساختی انجام دهد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت ۳۰ ساله سرهنگ آقاپور فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان اهر گفت: آقاپور یکی از فرماندهان متدین و مردمی نیروی انتظامی بودند که بنده از تلاش‌ها و خدمات ۳۰ ساله این عزیز تشکر و قدردانی مینماییم که هم مردم و مسولان رضایت داشتند.

وی ضمن تبریک به فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر گفت: سرهنگ حسین عبدی از سبقه خوبی برخوردار هستند که حسب اعتماد، وی را به عنوان فرمانده انتظامی منطقه اهر انتخاب کردیم و امیدواریم در طول خدمت شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • طرح نور و چالش‌های دوباره حجاب
  • توانمندی نیروهای مسلح نشانه اقتدار نظام اسلامی است
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • آزموده را آزمودن خطاست
  • تلاش خود را برای حمایت خیران در تجهیز بیمارستان تخصصی ارتش انجام می دهیم
  • یک مامور نیروی انتظامی به شهادت رسید
  • حامی پلیس در اجرای طرح عفاف و حجاب هستیم
  • اخاذی میلیاردی با جعل عنوان نیروی ویژه حفاظت اطلاعات در مشهد